۳۰ فروردین ۱۳۹۵، ۱۴:۰۰

با حضور آیت الله حسینی بوشهری؛

همایش «ابن الرضا، سیره و زمانه امام جواد(ع)» در قم برگزار شد

همایش «ابن الرضا، سیره و زمانه امام جواد(ع)» در قم برگزار شد

قم - همایش «ابن الرضا، سیره و زمانه امام جواد(ع)» همزمان با سالروز میلاد امام محمد تقی(ع) در قم برگزار و ابعاد زندگی و شیوه سیاسی و فرهنگی ایشان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش ابن الرضا، سیره و زمانه امام جواد(ع) پیش از ظهر دوشنبه همزمان با سالروز میلاد نهمین امام شیعیان در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قم برگزار شد.

در این همایش آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه کشور، حجت الاسلام لک زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، حجت الاسلام محمد هادی یوسفی غروی از اساتید برجسته حوزه و برخی دیگر از اساتید و اندیشمندان حوزوی حضور داشتند.

حجت الاسلام حمیدرضا مطهری،   مدیر پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) در این مراسم اظهار داشت: دوران امام جواد(ع) مورد توجه انجمن تاریخ پژوهان حوزه قرار گرفت و با توجه به  برگزاری همایش سیره اما کاظم(ع) و استقابل خوب از آن همایش ابن الرضا(ع) را برگزار کردیم.

وی در ادامه گفت: بیش از ۱۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که با بررسی‌های صورت گرفته ۵۴ مقاله تأیید و در سه جلد منتشر شده است.

در این همایش از مجموعه چهار جلدی مقالات برگزیده و چکیده مقالات ارسالی به همراه نرم افزار امامین جوادین که به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری نور تهیه شده بود رونمایی شد.

کمیسیون‌های عصر و زمانه امام جواد(ع)، سبک زندگی حضرت و اصحاب، جریانات و میراث علمی نیز در این همایش برگزار شد.  

کد خبر 3601990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد رضا حشمت خواه IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      0 0
      در زیارت نامه امام جواد علیه السلام می خوانیم: السلام علیک یا کلمة الله یعنی ایشان همچون حضرت عیسی مسیح علیه السلام کلمة خداوند بوده است