۲۸ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۵۶

معاون فرماندار بم:

بم از پیامدهای زلزله متاثر است/ احداث موزه زمین لرزه

بم از پیامدهای زلزله متاثر است/ احداث موزه زمین لرزه

کرمان – معاون عمرانی فرماندار بم با اشاره به زلزله این شهر گفت: شهر و مردم بم هنوز هم متاثر از پیامدهای زلزله هستند.

محمدعلی حاج‌جعفری صبح چهارشنبه در جلسه ستاد یادمان بم اظهارداشت: زمین لرزه بم یکی از بزرگترین زمین لرزه های قرن گذشته است که خسارتهای مالی و جانی بسیاری را به جای گذاشت و واقعه ای بود که در یاد مردم فراموش نخواهد شد.

وی تصریح کرد: این زمین لرزه هنوز هم در شهر بم پیامدهای خود را نشان می دهد و هنوز هم در این شهر دهها خیریه در حال خدمات دهی به مردم هستند.

وی با اشاره به اراده مردم بم برای بازسازی این شهر و جریان یافتن مجدد زندگی در شهرستان گفت: با وجود اقدامات صورت گرفته در شهر اما هنوز هم بم نیازمند توجه بیشتر مسئولان در خصوص اعتبارات است.

معاون فرماندار بم گفت: یکی از اقداماتی که قرار است برای به یاد ماندن این حادثه در ذهن ها انجام شود مستند شدن این زمین لرزه است و در همین راستا قرار است موزه زلزله بم احداث شود.

وی ادامه داد: باید مستندات و آمار و داشته هایمان را از این زمین لرزه جمع آوری و در موزه گرد آوری کنیم همچنین یادمان زمین لرزه بم نیز باید ساخته شود.

وی با اشاره به تجربیات زمین لرزه بم افزود: اقداماتی که در خصوص امدادرسانی و بازسازی این شهر شد می تواند درسی برای آیندگان باشد و از این تجربیات استفاده شود.

معاون عمرانی فرماندار بم ادامه داد: بم پس از بازسازی بسیار مستحکم ساخته شده است و یکی از مقاوم ترین شهرهای ایران در مقابل زلزله است.

وی افزود: با این وجود مردم بم همیشه باید مقاوم سازی و آموزه های لازم برای مقابله با پیامدهای زلزله را مدنظر داشته باشند.

کد خبر 3799983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha