۱۲ تیر ۱۳۹۷، ۰:۲۵

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان:

۱۰۰ هکتار از اراضی مرتعی پارک ملی گلستان در آتش سوخت

۱۰۰ هکتار از اراضی مرتعی پارک ملی گلستان در آتش سوخت

گالیکش- مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان با بیان این که آتش سوزی در اراضی جنگلی پارک ملی گلستان ادامه دارد از سوختن بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی مرتعی این پارک خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر عبدوس شامگاه دوشنبه در حاشیه نشست مدیریت بحران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دو روز گذشته شاهد سه فقره آتش سوزی در پارک ملی گلستان بودیم که دو فقره از این آتش سوزی ها به سرعت مهار شد.

وی افزود: سومین آتش سوزی در پارک ملی گلستان حدود ساعت ۱۷ دوشنبه از اراضی مرتعی استان خراسان شمالی در پارک ملی گلستان آغاز شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان ادامه داد: از آن جایی که اراضی مرتعی استعداد زیادی برای توسعه حریق دارند آتش به سرعت حرکت کرده و به سرعت به اراضی جنگلی پارک ملی گلستان رسید.

وی اضافه کرد: برآورد اولیه حاکی از آن است تاکنون بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی مرتعی و حدود ۵۰ هکتار از اراضی جنگلی پارک ملی گلستان در آتش سوخته است.

استقرار ۱۵۰ نیروی امدادی در منطقه

عبدوس با بیان این که در حال حاضر آتش کمی فروکش کرده است، تصریح کرد: هم اکنون ۱۵۰ نفر نیروی امدادی در منطقه حضور دارند و عملیات اطفاء حریق ادامه دارد.

وی بیان کرد: از ساعت چهار صبح سه شنبه عملیات اطفاء از سر گرفته شده و یک فروند بالگرد هم به مجموعه اضافه می شود و امیدواریم تا قبل از ظهر سه شنبه و پیش از آن که آتش توسعه پیدا کند، آن را مهار کنیم.

کد خبر 4336924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha