۲۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۰۶

توسط خانه کتاب؛

کتاب ده گفتگو با شخصیت‌های فرهنگی چاپ شد

کتاب ده گفتگو با شخصیت‌های فرهنگی چاپ شد

کتاب «کتاب و فرهنگ؛ ده گفت وگو با شخصیت‌های فرهنگی» زیرنظر مرتضی هاشمی‌پور توسط موسسه خانه کتاب منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «کتاب و فرهنگ؛ ده گفت وگو با شخصیت‌های فرهنگی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ۱۳۹۶» زیرنظر مرتضی هاشمی‌پور به‌تازگی توسط موسسه خانه کتاب منتشر شده است.

نیکنام حسینی‌پور مدیرعامل خانه کتاب در بخش مقدمه ناشر این کتاب نوشته است:

«خانه کتاب به عنوان یکی از موسسات فرهنگی کشور در حوزه مدیریت کتاب، همواره سعی کرده است افزون بر بهره گیری از ظرفیت های موجود، به روش های مختلف بستر گفت و گو و مفاهمه در حوزه کتاب و کتابخوانی را ایجاد می کند. سرای اهل قلم یکی از بخش های خانه کتاب است که با نشست های هفتگی با پدید آورندگان، ناشران و کتابفروشان زمینه گفت و گو و مفاهمه و نقد کتاب و اندیشه میان صاحبان قلم را فراهم می کند، تا در فضایی مناسب، به تبادل نظر و اندیشه بپردازند.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از مهم‌ترین ظرفیت‌های فرهنگی کشور است که به‌عنوان بزرگترین رخداد فرهنگی ایران در طول برگزاری خود به کانون ارتباطات و فعالیت‌های مهم فرهنگی تبدیل شده است. برای بهره‌گیری مناسب از این بستر فرهنگی، در سی‌امین نمایشگاه کتاب تهران (۱۳۹۶) ترتیبی اتخاذ شد تا گفت و گو با صاحبان اندیشه شکل بگیرد.

ده گفت و گو صورت گرفته و پس از آن‌که حاصل گفت و گوها روی کاغذ آمد، هر دو طرف متن‌ها را ویرایش کردند و اینک متنی منقح در اختیار خوانندگان قرار گرفته است.»

۱۰ بخش یا گفتگوهای منتشرشده در کتاب پیش‌رو به این‌ترتیب هستند:

«فرهنگ نگاری در ایران امروز؛ گفت و گو با غلامحسین صدری افشار»، «ویرایش کتاب در ایران امروز؛ گفت و گو با احمد سمیعی گیلانی»، «وضعیت علوم اجتماعی در ایران امروز؛ گفت و گو با محمد امین قانعی راد»، «شعر امروز ایران؛ گفت و گو با کامیار عابدی»، «درباره هزار و یک روز؛ گفت و گو با الریش مارزلف»، «پژوهشگران معاصر ایران؛ گفت و گو با هوشنگ اتحاد»، «سینما و کتاب؛ گفت و گو با شهاب الدین عادل»، «ایران شناسی در ایران امروز؛ گفت و گو با ناصر تکمیل همایون»، «نقد ادبی در ایران امروز؛ گفت وگو با حسین پاینده» و «هویت ایرانی؛ گفت و گو با حمید احمدی»

این کتاب با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۲۵ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 4665124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha