۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۵۳

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

۱۰۲۴ پرونده با اعلام خسارت به بانک معرفی شدند

۱۰۲۴ پرونده با اعلام خسارت به بانک معرفی شدند

شیراز- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، گفت: ۱ هزار و ۲۴ پرونده با اعلام خسارت ۵۴ میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال به بانک معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، صابر سهرابی، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فرهنگ و هنر، جایگاه نهادینه‌سازی فرهنگی و اجتماعی مردم را در هر جامعه دارند، گفت: جایگاهی که همه زمینه‌ها از آموزش و پرورش تا کسب و کار و درآمدزایی را پوشش می‌دهد؛ تا آنجا که می‌توان گفت رشد و پیشرفت جامعه در هر زمینه، مرهون تلاش‌های هنری برای فرهنگ‌سازی و نهادینه‌سازی آن است.

وی از این رو عنوان گفت: امروزه جایگاه فرهنگ و هنر در جامعه انسانی، در بالاترین سطح قرار گرفته است اما این را باید بدانیم که اگر پشتیبانی و حمایت مالی و مادی از فرهنگ و هنر نشود، با شکست فرهنگی و هنری روبرو خواهیم شد. در این راستا قانون، متولی اصلی فرهنگی و هنری را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار داده است تا با ساماندهی و پشتیبانی از فرهنگ و هنر زمینه رشد و پیشرفت جامعه را با ابزارهای فرهنگی و هنری فراهم کند.

سهرابی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه‌های قرآنی، فضای مجازی، دیجیتال، مد و لباس، موسیقی، سینما، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی همچون عکس، نقاشی، خوشنویسی و …، رسانه همچون نشریات مکتوب، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری تحلیلی و کانون‌های آگهی و تبلیغات، کتاب و کتاب‌خوانی همچون انتشارات و مؤسسات و… مجوزهایی همچون انجمن‌های فرهنگی و هنری، مؤسسات فرهنگی و هنری، مؤسسات قرآنی، مؤسسات دیجیتال، آموزشگاه‌های آزاد هنرهای تجسمی، آموزشگاه‌های سینمایی، کانون‌های تبلیغات و آگهی، روزنامه‌ها، هفته‌نامه‌ها، ماه‌نامه‌ها، فصل‌نامه‌ها، سال‌نامه‌ها، گاه‌نامه‌ها، پایگاه‌های خبری و تحلیلی، خبرگزاری‌های، کانال‌ها و صفحات خبری و تحلیلی در شبکه‌های مجازی و پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی، گروه‌های فرهنگی و هنری همچون گروه موسیقی یا نمایش و مشاغل خانگی در زمینه‌های طراحی، پژوهشگری، مد و لباس، نشریات مکتوب نرم‌افزار و رسانه برخط، بازی‌های رایانه‌ای، هنرهای حجمی، هنرهای شنیداری و هنرهای نمایشی مجوز فعالیت و کسب درآمد را صادر می‌نماید.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، سال گذشته، در برش استانی کسب و کارهای فرهنگی و ارشاد اسلامی ۴۰۰ مجوز کسب و کار پیش‌بینی شده بود که با تحقق ۸۰ درصدی این پیش‌بینی، ۳۲۰ مجوز صادر شد.

وی اضافه کرد: افزون بر این، ۲۱۰ مجوز مشاغل خانگی نیز از این اداره صادر شد که با جذب ۱۰۰ درصدی سهمیه اختصاص یافته به فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، ۶,۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات مالی به ۱۶۰ دارنده مجوز مشاغل خانگی مستقل و پشتیبان پرداخت شد.

سهرابی، گفت: همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای پشتیبانی و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری، بسته تسهیلاتی تبصره ۱۸ خود را با عنوان تحفه در فصل پایانی سال به مرحله اجرا گذاشت این اداره کل نیز در راستای کمک به فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان، اقدام به آگاهی‌بخشی و بررسی پرونده‌های ثبت‌نامی آن نمود که تا کنون ۸۲ طرح با میزان تسهیلات درخواستی ۵۹۴,۴۰۰ میلیون ریال و تعهد اشتغال‌زایی ۷۸۱ نفر، برای دریافت این تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس، اعلام کرد: هر چند از ابتدای سال گذشته با رشد کسب و کارها و روند همراه با روند افزایشی اشتغال‌زایی و درآمدزایی پویایی فرهنگ و هنر را می‌دیدیم، اما با همه‌گیری بیماری کرونا و تعطیلی‌های پی‌درپی بسیار برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری، که تاکنون ادامه دارد، کسب و کارهای فرهنگی و هنری ناگاه با یک ایستایی ضربه‌ای روبرو شد که خسارات بسیاری را به هنرمندان، فرهنگ‌وران و سرمایه‌گذاران فرهنگ و هنر وارد آمد. از این رو وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همگام با دولت در راستای کمک به کسب و کارهای آسیب‌دیده، وارد شد. در این زمینه نیز ۱۰۲۴ پرونده با ۱۶۴۹ نفر اشتغال در استان فارس ثبت‌نام نمودند که همگی به بانک معرفی شدند و تاکنون ۵۴ میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال به مشمولین پرداخت شده است.

وی افزود: امید داریم تا در ماه‌های پیش رو، بار دیگر رونق به کسب و کارهای فرهنگی و هنری بازگردد.

کد خبر 5014356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha