۲۰ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۵۱

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اصفهان:

قرارداد خرید ۱۸۹ اتوبوس جدید برای اتوبوسرانی اصفهان منعقد می‌شود

قرارداد خرید ۱۸۹ اتوبوس جدید برای اتوبوسرانی اصفهان منعقد می‌شود

اصفهان - رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: قرارداد خرید ۱۸۹ دستگاه اتوبوس جدید برای سازمان اتوبوسرانی اصفهان به زودی منعقد می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امیراحمد زند آور پیش از ظهر یکشنبه در یکصد و چهل و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه هدف از ایجاد سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری چابک‌سازی این نهاد برای کاهش بروکراسی اداری است، اظهار داشت: در حال حاضر این شرکت‌ها و سازمان‌ها تفاوت‌های ماهیتی زیادی دارند، برخی شرکت‌ها به لحاظ مالی مستقل هستند و حتی می‌توانند منبعی برای ایجاد درآمد پایدار در شهرداری باشند، در مقابل برخی دیگر نیازمند کمک و مساعدت شهرداری هستند.

وی ادامه داد: شرکت واحد اتوبوسرانی از جمله شرکت‌هایی است که با وجود دارا بودن ظرفیت‌های بسیاری برای ایجاد درآمد پایدار که باید به این ظرفیت‌ها توجه کرد، همواره نیازمند کمک‌های مالی بوده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در بسیاری از کشورها حمل و نقل عمومی از یارانه دولت‌های محلی یا مرکزی بهره‌مند است، اضافه کرد: این در حالی است که در کشور این انتظار وجود دارد که اتوبوسرانی شرکتی درآمدزا باشد که این امر تاکنون محقق نشده است.

کاهش ۵۰ درصدی در آمد سازمان اتوبوسرانی شهرداری اصفهان

وی به کاهش درصدی درآمد شرکت اتوبوسرانی با توجه به شیوع کرونا خبر داد و اضافه کرد: در سال جاری شورای شهر و شهرداری برنامه‌های بسیاری در راستای تحول در شرکت واحد اتوبوسرانی را پیگیری کرده که خرید ١۰۰ دستگاه اتوبوس جدید و بازسازی ٧۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده از جمله اقدامات انجام شده است، بخشی از این برنامه‌ها انجام شده و قسمت‌هایی از آن در حال پیگیری است.

زندآور به انعقاد قرارداد خرید ۱۸۹ دستگاه اتوبوس جدید برای سازمان اتوبوسرانی اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: این امر می‌تواند تحول خوبی در حمل و نقل عمومی شهر اصفهان ایجاد کند.

کد خبر 5045309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha