۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۱۳

امام جمعه لواسان:

زمین خواری های گسترده در لواسان وضعیت بدی در منطقه ایجاد کرده است

زمین خواری های گسترده در لواسان وضعیت بدی در منطقه ایجاد کرده است

شمیرانات- امام جمعه لواسان گفت: زمین خواری‌های گسترده مثل «تپه سرخه» و تپه تاریخی «تنگل خانه» روستای «برگ جهان» ، سندسازی و اهمال کاری اداره ثبت اسناد وضعیت بدی در منطقه ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید سعید لواسانی ظهر یکشنبه در نشست با حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی طی سخنانی اظهار داشت: لواسان با پدیده ناپسند ساخت و سازهای غیرمجاز و عجیب و تخلفات شهرداری و شوراهای قبل مواجه بوده است. این پدیده زشت فقط در شهر نیست، بلکه روستاها و حریم‌های روستاها را هم در برگرفته که چهره لواسان را بسیار زشت کرده است.

وی افزود: متأسفانه کمیسیون ماده ۱۰۰ در تخریب بناهای غیرمجاز روش افراط و تفریط پیش گرفته است، همانطور که اخیراً حتی خانه روستایی که ۱۰ پیش ساخته شده به کمیسیون مربوطه به منظور صدور حکم تخریب برده می‌شود.

امام جمعه لواسان تصریح کرد: زمین خواری‌های گسترده مثل تپه سرخه و تپه تاریخی تنگل خانه روستای برگ جهان، سندسازی و اهمال کاری اداره ثبت اسناد، تجاوز به حرائم روستاها و رودخانه‌ها نیز وضعیت بسیار بدی در منطقه دارد.

وی تاکید کرد: تبعیض در اجرای قانون نیز در منطقه بویژه در اقدامات جهاد کشاورزی مشهود است! به این صورت که ویلاهای غیرمجاز با متراژهای بالا دست نخورده باقی مانده و خانه‌های کوچک مردم بومی را تخریب می‌کنند، پس از آن نیز تپه‌هایی از مخروبه ایجاد می‌شود که در اصل اراضی به چرخه تولید کشاورزی بازگردانده نمی‌شوند.

اقدامات قوه قضائیه مردم لواسان را امیدوار کرد

لواسانی خاطرنشان کرد: در دوره جدید قوه قضائیه بسط عدالت و ورود مقتدرانه به بحث مبارزه با فساد بسیار نتیجه‌بخش و منجر به امیدواری اهالی لواسان شده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم پرونده شهرک ویلایی باستی نیز همانند شهرک «کلاک» و پرونده تصرف اراضی تپه سرخه بررسی و احکام عادلانه‌ای در این خصوص صادر و اتفاقات خوب بیشتری در راه باشد.

مطالبات لواسانی‌ها از رئیس قوه قضائیه

امام جمعه لواسان خطاب به حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی درخواست کرد: اصلاح قوانین ناکارآمدی که منافذ فساد را نیز باز کرده‌اند، نظیر قانون شوراها، شهرداری‌ها، کمیسیون ماده ۱۰۰ و ۹۹، قوانین جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و … که عامل تبعیض می‌شوند، با هماهنگی قوه قضائیه در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه پرچم عدالت و علم مبارزه با فساد ۴ سال است در لواسان برافراشته شده، گفت: انتظار داریم لواسان به دلیل نزدیکی به پایتخت، سکونت برخی از کارگزاران نظام، حضور سلبریتی‌ها و صاحبان زر و زور، آقازاده‌ها، دامادها و نوکیسه‌ها در این منطقه که زیاده خواهی می‌کنند، به عنوان پایلوت و نمونه اقدامات قوه قضائیه در مبارزه با فساد محسوب شود و این پرچمی که در لواسان بلند شده و در دوره اخیر قوه قضائیه با صلابت آن را برافراشته است، همواره برافراشته بماند و قرار تجربه گران‌بهایی برای اقدامات قاطعانه قوه قضائیه در سراسر کشور باشد.

لواسانی بیان داشت: نیروهای اطلاعاتی امنیتی بویژه اطلاعات سپاه بایستی به ریشه‌یابی فساد در پرونده‌های موجود بپردازند تا شاهد ریشه‌کن شدن این پدیده ناپسند باشیم.

وی تاکید کرد: درست است لواسانات یک بخش است اما مسائل اقتصادی کلانی دارد که درخواست ما برای جلوگیری از اقدامات متخلفان و تسریع در رسیدگی به تخلفات، تقویت حوزه قضائی منطقه با حضور دادستان مستقل، دادگاه تخصصی مفاسد اقتصادی و زمین‌خواری و انتصاب رئیسی انقلابی، عدالت طلب، دغدغه‌مند، با بصیرت و تدبیر، ضد فساد، اشرافیت و تبعیض برای این حوزه قضائی است.

لواسانی ابراز کرد: اگر قوه قضائیه محکم و با صلابت در لواسان ایستاده باشد، جلوی تخلفات ادارات دولتی نیز گرفته می‌شود.

بررسی پرونده شهردار پیشین لواسان در دادگاه مفاسد اقتصادی

وی به رئیس قوه قضائیه پیشنهاد داد، تا پرونده شهردار پیشین لواسان به جای دادسرای کارکنان دولت در دادگاه مفاسد اقتصادی بررسی شود، که وی نیز استقبال کرده و ان شالله این اتفاق هم محقق می‌شود.

کد خبر 4983660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha