۲۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۰۹

معاون استاندار کرمان خبر داد:

۱۲ شهرستان نارنجی و یک شهرستان با وضعیت قرمز در استان کرمان

۱۲ شهرستان نارنجی و یک شهرستان با وضعیت قرمز در استان کرمان

کرمان - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: در این هفته طبق آمار و جدول‌های اعلام شده وضعیت ۱۲ شهرستان نارنجی و تنها وضعیت شهرستان بافت قرمز است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق بصیری ظهر شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا بیان داشت: با توجه به اعمال محدودیت‌های کرونایی در کشور و نیز اجرای طرح شهید سلیمانی روند بیماری در اکثر نقاط کشور در خصوص ابتلاء و میزان مرگ و میر مسیر کاهشی داشته است.

وی افزود: مشکل هنوز در ۱۲ شهر کشور باقی است که امیدوارم به زودی در این شهرها نیز شاهد کاهش روند بیماری و مرگ و میر ناشی از کرونا باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: طی هفته گذشته ۹ شهر استان کرمان دارای وضعیت زرد، ۱۱ شهر نارنجی و سه شهرستان با وضعیت قرمز وجود داشت که در این هفته طبق آمار و جدول‌های اعلام شده وضعیت ۱۲ شهرستان نارنجی، ۱۰ شهرستان زرد و تنها وضعیت شهرستان بافت قرمز است.

بصیری با اشاره به اینکه در اکثر شهرستان‌های استان کرمان اقدامات خوبی صورت گرفت، افزود: طبق آمار ۵۰ درصد آمار افزایش ابتلاء به کووید ۱۹ مربوط به دورهمی‌های خانوادگی است و ۳۰ درصد نیز مربوط به سیستم حمل و نقل است؛ ضمن اینکه نگرانی عمده ما برای شب یلدا است.

وی با اشاره به اینکه مردم دورهمی‌ها را کاهش دهند، یادآور شد: امروز در ستاد کرونا تصمیم گرفتیم تا در حوزه تبلیغات و اطلاع‌رسانی با کمک رسانه‌ها فرهنگ‌سازی در خصوص کاهش دورهمی خانوادگی در راستای کاهش ابتلاء به کرونا صورت گیرد ضمن اینکه بهتر است دورهمی ها به صورت مجازی صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با بیان اینکه ایران در بین کشورها در رتبه ۳۱ مرگ و میر قرار دارد، افزود: قرار بود تسهیلاتی در خصوص بخش‌های آسیب دیده از کرونا پرداخت شود که از جمله تسهیلات به حوزه فرهنگ، هنر و رسانه بود که کمیته‌های اقتصادی ستاد در حال پیگیری هستند.

کد خبر 5093767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha