۲۵ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۱۵

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

فناوری نوین ارتباطی ابزار مهم در تعالی فرهنگی جامعه است

فناوری نوین ارتباطی ابزار مهم در تعالی فرهنگی جامعه است

اردبیل - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: فناوری نوین ارتباطی و بکارگیری تکنولوژی روز رسانه ابزار مهم در تعالی فرهنگی جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده روز پنجشنبه در نشست مشترک با رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل، جایگاه فرهنگ در تمدن سازی بشری را مهم عنوان کرد و افزود: تعالی فرهنگی جامعه اولین گام برای توسعه همه جانبه کشور است و برای تحقق این امر که توصیه اکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است، بایستی در گام صنعت و تکنولوژی رویکرد شتابی داشته باشیم.

وی بهره مندی از تکنولوژی روز در بحث علم و فناوری را عامل پیشبرد اهداف در تمام ابعاد خصوصاً مسائل فرهنگی برشمرد و خاطر نشان کرد: نگاه به فرهنگ و تمدن با موضوع صنعت تکنولوژی مربوطه در بعد سخت افزار و نرم افزار باید هم راستا با یکدیگر پیش رود چرا که عدم توجه به یکی از ابعاد، علاوه بر بی نتیجه بودن فعالیت‌ها، باعث اتلاف وقت و هزینه خواهد بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با تاکید بر تقویت باورمندی بر توان نخبگان فرهنگی در حل مسائل جامعه، گفت: جنس مسائل فرهنگی ما با نوع فرهنگ دیگر جوامع در بسیاری از موارد در تعارض بوده و اگر امور اجرایی کشور را صرفاً با روش‌های جاری دنیا بدون توجه به مسائل فرهنگی داخلی بخواهیم حل کنیم موفق نخواهیم شد و بایستی با استفاده از ظرفیت فرهیختگان، نخبگان، فعالان پارک علم و فناوری، علما و روحانیون در صدد رفع مشکلات برآییم.

حجت‌الاسلام جعفرزاده با بیان اینکه در آیات قرآن بر علم اندوزی و ارتقای دانش سفارش شده است، افزود: نگاه به فرهنگ دینی و توجه به آموزه‌های آموزه‌های قرآن که عموماً بر دانش و آگاهی تاکید شده، پیشرفت همه جانبه را به همراه دارد.

وی مجهز بودن به دو بال اندیشه ورزی و اشاعه نرم افزار تولید شده را راهبرد مؤثر در رسیدن به اهداف فرهنگی عنوان کرد و گفت: استفاده از اندیشه و دانش روز و برهانی عمل کردن و نیز اشاعه نرم افزار تولید شده می‌تواند کارهای فرهنگی را از ابتر بودن نجات دهد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، ترویج نرم افزار انقلاب اسلامی در دنیا را نشان همت و تلاش جوانان اندیشمند ایرانی دانست و خاطر نشان کرد: نرم افزار انقلاب اسلامی، فرهنگ دینی و فرهنگ آرمانی مهدوی در کشورهای مختلف گسترش یافته و الگوی آزادی خواهی و عدالت محوری در جهان شده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان، کاهش آسیب‌های اجتماعی را مهم‌ترین هدف در تعامل با پارک علم و فناوری عنوان کرد و گفت: همکاری با نهادهای مختلف از جمله پارک علم و فناوری در راستای تدوین برنامه‌هایی است که به سمت حل مسائل جامعه از قبیل آسیب‌های اجتماعی است.

وی ادامه داد: اداره کل تبلیغات اسلامی به‌عنوان عنصر فرهنگی جامعه، بر این امر معتقد است که آسیب‌های اجتماعی اگر بر پایه علمی و با استفاده از قدرت فناوری و تکنولوژی مورد بازخوانی و بررسی قرار گیرد می‌تواند مؤثرترین راه‌ها را شناسایی و رصد کرده و برای رفع آنها قدم بردارد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده از برگزاری جشنواره استارتاپ های حوزه فرهنگی برای اولین بار در استان اردبیل خبر داد و گفت: در تفاهم نامه‌ای که بین اداره کل تبلیغات اسلامی و پارک علم و فناوری استان اردبیل تدوین شد، مقرر شد از طراحان و فعالین عرصه علم و فناوری برای حضور در اولین جشنواره استارتاپ های حوزه فرهنگی در فراخوان عمومی دعوت به عمل آید که در راستای تحقق این امر، رویداد بزرگ علمی و فرهنگی در استان اجرا می‌شود.

در این نشست حبیب ابراهیم پور رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل نیز، به قابلیت و توانایی بالای اداره کل تبلیغات اسلامی برای فعالیت در حوزه فرهنگ و رسانه اشاره کرد و گفت: ما آمادگی کامل برای همکاری با این اداره کل برای بهره مندی از ظرفیت مشترک در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی را داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان این نشست، تفاهم نامه مشترک اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل و پارک علم و فناوری استان به امضای طرفین رسید.

کد خبر 5122366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha