۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۴:۲۵

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

گرانی لوازم خانگی اجتناب ناپذیر است/ قیمت ها با دلار بالا نرفت

گرانی لوازم خانگی اجتناب ناپذیر است/ قیمت ها با دلار بالا نرفت

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: رشد دستمزد و نرخ مواد اولیه خود به خود منجر به افزایش قیمت لوازم خانگی می شود و شرکتها برای تغییر قیمت مدارک خود را به سازمان حمایت ارسال می کنند.

حمیدرضا غزنوی در گفت و گو با خبرنگار مهر، در مورد افزایش قیمت لوازم خانگی اظهار داشت: با توجه به افزایش ۳۹ درصدی دستمزد کارگران و افزایش نرخ مواد اولیه به خصوص مس، فولاد و آلومینیوم، تولیدکننده لوازم خانگی چاره‌ای جز افزایش قیمت ندارد چراکه قیمت هر کالایی متأثر از نرخ مواد اولیه و هزینه هاست.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی در مورد افزایش ۲۵ درصدی نرخ کالاهای شرکت پارس خزر، گفت: بسیاری از شرکت‌ها افزایش قیمت نداده‌اند و بعضی نیز همچون همین شرکت افزایش قیمت داشته است. نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که افزایش قیمت در شرایط فعلی اجتناب ناپذیر است.

فولادساز کالا را با قیمت جهانی به تولیدکننده داخلی می‌فروشد

وی ادامه داد: فولادسازان معادن، گاز، برق و نیروی کار ارزان قیمت دارند ولی زمانی که قرار است محصول خود را به تولیدکننده داخلی بفروشند، قیمت‌ها را با قیمت جهانی محاسبه می‌کنند. از آن طرف هم قیمت جهانی افزایش داشته است و به همان تناسب فولادساز کالا را با قیمت بالاتری به داخلی‌ها می‌فروشد.

غزنوی گفت: لوازم خانگی نه ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌گیرد و نه مشمول چیز دیگری می‌شود از این رو شرایط بازار قیمت‌ها را مشخص می‌کند؛ تولیدکننده مدارک را به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان می‌فرستد و سپس اقدام به تغییر قیمت می‌کند.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی یادآور شد: اواخر سال ۹۶ قیمت دلار ۳ هزار و ۷۰۰ تومان بود اما به مرور تا ۹ برابر افزایش یافت با این حال قیمت لوازم خانگی ۳ برابر افزایش یافته است؛ اگر وابستگی صنعت لوازم خانگی به خارج زیاد بود نرخ این محصول نیز به تناسب دلار بالا می‌رفت، به شکلی که باید قیمت یک ساید از ۲۰ میلیون به ۱۸۰ میلیون تومان می‌رسید ولی در حال حاضر کمتر از ۵۰ میلیون تومان است.

به گزارش مهر، روز گذشته خبری در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد مدیرعامل شرکت پارس خزر در اطلاعیه‌ای به سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرده است که پس از موافقت انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان لوازم خانگی کوچک و با هماهنگی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، بهای فروش بیشتر محصولات این شرکت به جز ماشین لباسشویی به علت افزایش قیمت تمام شده عوامل تولید از روز ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ به طور میانگین ۲۵ درصد افزایش یافته است.

گرانی لوازم خانگی اجتناب ناپذیر است/ قیمت ها با دلار بالا نرفت

کد خبر 5203532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
      4 0
      متاسفانه فقط در ایران هزینه ها چندین برابر میشه ولی اگر با همین قیمت دلار موجود هزینه گمرکی دریافت نشود لوازم خانگی با کیفیت بالا ارزان تریا هم قیمت از نوع داخلی خواهد بود مثال زنده ماشین لباسشویی سامسونگ اسمارت کنترل با موبایل بخار شوی ۱۹ میلیون قیمتش میشه !!!! در سایت سامسونگ قیمتها هست
    • درنا IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
      4 0
      رو که نیست سنگ پای قزوین است خوش خوشانتان شده واردات ممنوع کالای ایرانی را با دلار 50هزارتومانی به ملت بیچاره می فروشید دولت هم همه جوره حمایتتان می کند باز هم نه نه من غریبم در می اورید
    • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
      4 0
      همون بهتر که واردات آزاد بشه تا قدر عافیت رو بدانید و اینقدر به مردم اجحاف نکنید.مگه افزایش دستمزد چند درصد هزینه تولیدهست؟!!!
    • هوگو IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
      6 0
      سلام. کی میشه به بازار جهانی وصل بشیم و محصولات با کیفیت و قیمت مناسب را در یک رقابت خرید کنیم؟! در حال حاضر ما تنها چیزی که میبینیم فقط گرون شدنه، بخاطر افزایش دلار، افزایش دستمزد و ... همیشه بهانه ای برای افزایش قیمت پیدا می کنند. این دوران که تموم بشه، عمرا از این شرکتهای شیاد، کالایی بخرم!
    • سید IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
      6 0
      تولیدکنندگان ثابت کردند با نبود رقیب خون مردم را تو شیشه میکنند .انشالله با کاهش ارز و هجمه واردات دیگر هیچکس سراغ تولید کنندگان داخلی نخواهد رفت.....
    • فریاد IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
      3 0
      باید همه در زنجیره تولید دست به دست هم بدهید قیمت اافزایش نیابد و همراه ان کیفیت دو چندان شود اگر غیر از این باشد تکیه به اقتصاد داخل بی معنی می شود و مردم از طریق دیگر که همان قاچاق کالاست لوزام را تهیه می کنند و شما دو باره دچار رکود می شوید بیایید با حداقل سود کار کنید تا کشور ..
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
      5 0
      قیمتها با دلار بالا نرفت هر روز دلار بالا میرفت قیمت لوازم خانگی ساعتی بالا می رفت
    • مهدی IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
      4 0
      سلام . متاسفانه بعد از افزایش قیمت ارز ،قیمت لوازم خانگی فورا افزایش چند برابری داشتند و حالا که نرخ ارز پایین آمده انتظار می رود قیمت لوازم همزمان کاهش یابد . سر بزنگاههاست که کارخانجات داخلی امتحان خود را پس می دهند. و با این خصوصیات شیادانه مردم دیگر اعتمادی به اینها نخواهند کرد .
    • کورش IR ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
      5 0
      خداوند بزنه تو سرتون که کشور شده مافیای هر روزگرونی حقوق ریال خرج دلار
    • ابی RO ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
      3 0
      لعنت به شما
    • GB ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
      3 0
      واسه هر کارشون هزار جور بهونه دارن ، گرونی وتورم جای هیچ عذر وبهانه ای ندارد هر کس هرجور دلش میخواد قیمت میزاره نظارت وکنترل که نیست ،تازه روز به روز بدتر هم میشه
    • علی IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      0 0
      خوب موقع گران شدن دلاربهانه گرانی دلار ولی موقع ارزان شدن دلارافزایش دست مزدهارابهانه میکنیدبادلارشش هزارتومنی خرییدوبادلارسی هزارتومنی به مردم می فروختیدصدایتان درنمی امدودست مددکاران اضافه نمی کردیدحالادست مزدهارابهانه می کنید.
    • فه IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      0 0
      خدا لعنت کنه اون کسایی که هر روز قیمتا رو میبره بالا به فکر اون دنیا تون نیستید به فکر دنیاتون باشید چوب خدا صدا نداره
    • IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      0 0
      خیلی بی چشم رویید اون موقع میگفتید دلار رفته بالا اجناس هم باید گرون شه الان که اومده پایین میگید برا دستمزده شیطون پیش شما لنگ میندازه
    • ناشناس IR ۰۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      0 0
      ساکت۰۰۰ اینجا ایران است ؟
    • IR ۰۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
      0 0
      واردات آزادبشه تا شما لباسشویی ایرانی3 میلیونی رو نکنید15تومن تویه سال.خجالت هم نمکشید