۱۷ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۰۳

مهر گزارش می دهد؛

خیال راحت مالکان خانه‌های خالی/ مالیاتی که قرار نیست گرفته شود؟

خیال راحت مالکان خانه‌های خالی/ مالیاتی که قرار نیست گرفته شود؟

در حالی رفت و برگشت های اطلاعات خانه های خالی میان وزارت راه و شهرسازی و سازمان امور مالیاتی همچنان ادامه دارد که مشکلات عدم اجرای این قانون، دامن مستأجران را گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجلس یازدهم در اقدامی ارزنده ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم را که به قانون مالیات بر خانه‌های خالی اشتهار یافت، اما در عمل هنوز نتوانسته است این قانون از سوی دو دستگاه اصلی متولی اجرای آن یعنی وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی تعیین خانه‌های خالی و سازمان امور مالیاتی به عنوان متولی وصول این پایه مالیاتی، اجرایی شود.

این در حالی است که قرار بود بازار مسکن یا حداقل بازار اجاره مسکن با اجرای سریع این قانون ساماندهی شود و خانه‌های خالی از سکنه با استفاده از ابزار مالیاتی بازارپذیر (وارد بازار) شوند.

مالکان خانه‌های خالی خیالشان از مالیات ندادن راحت است؟

به این صورت که مالکان خانه‌های خالی با رقم بالای نرخ مالیاتی در نظر گرفته شده، یا به دلیل عدم عرضه واحدهای مسکونی خود و خالی نگه داشتن آنها به عنوان ابزاری برای سرمایه تر شدن مسکن، نقره داغ شوند یا اینکه واحدهای مسکونی خالی از سکنه خود را به سرعت در بازار خرید و فروش یا اجاره مسکن فایل کنند که این عرضه ناگهانی خانه‌های خالی، به افت قیمت‌ها خصوصاً در بازار اجاره مسکن دامن بزند.

ولی در عمل آنچه اتفاق نیفتاده، نگرانی مالکان خانه‌های خالی از گیر افتادنم در دام مالیاتی است و در مقابل این ذهنیت در اذهان مالکان واحدهای مسکونی خالی از سکنه نقش بسته که هرگز در تور مالیاتی نخواهند افتاد.

باتلاق «بازار اجاره بهای مسکن» مستأجران را روز به روز بیشتر می بلعد / ‬ اجاره مسکن در تهران به متری ۸۴ هزار تومان رسید!

نتیجه کمبود فایل‌های اجاره مسکن در تهران در هفته‌های اخیر سبب شده تا باز هم بازار اجاره بها حتی در فصل عدم جابه جایی، متورم‌تر شده و «غول اجاره بها» روز به روز مستأجران بیشتری را از تهران به شهرهای اقماری کوچ اجباری دهد.

بر اساس آنچه بانک مرکزی از گزارش اجاره بهای مسکن در آذر ماه امسال منتشر کرده، این شاخص رشد ۵۱.۲ درصدی در تهران و ۵۴.۲ درصدی در کل کشور داشته است.

همچنین بر اساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی متوسط اجاره بهای هر متر مربع مسکن در تهران ۸۴ هزار تومان است که به این معنی است مستأجر یک واحد ۵۰ متری در پایتخت باید ماهانه ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و یک واحد ۱۰۰ متری ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان اجاره بها پرداخت کند.

اجاره بهای مسکن در تهران از حقوق کارگر بالاتر زد

این در حالی است که متوسط حقوق یک کارگر بر اساس مصوبه شورای عالی حقوق و دستمزد برای سال ۱۴۰۰، کمتر از ۴ میلیون تومان در ماه تعیین شده است.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی اخیراً اعلام کرده که سهم مسکن در سبد هزینه‌های خانوار حدود ۵۰ درصد (۴۸ درصد) را به خود اختصاص می‌دهد؛ اما در عمل سهم اجاره بها در هفته‌های اخیر از سقف درآمدی کارگر بالاتر زده است.

به گفته کارشناسان اقتصاد مسکن، علت رشدهای بی وقفه اخیر اجاره بها در حالی که قیمت خرید و فروش مسکن در تهران در ماه‌های اخیر رشد ماهانه بسیار اندکی داشته، کاهش عرضه فایل‌های رهن و اجاره است که یکی از مقصران کاهش عرضه فایل‌های اجاره، عدم توفق دستگاه‌های مربوطه در اجرای دقیق قانون مالیات بر خانه‌های خالی عنوان می‌شود.

دعوای بی پایان وزارت راه و شهرسازی و سازمان امور مالیاتی بر سر شناسایی خانه‌های خالی

همواره یکی از مشکلات اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی بود بانک اطلاعاتی شناسایی واحدهای خالی از سکنه است که راهکار قانون برای این موضوع، ران اندازی سامانه املاک و اسکان بر اساس ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم و از سوی وزارت راه و شهرسازی در نظر گرفته شده است.

آمارهای اعلام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی نشان می‌دهد تنها یک میلیون و۳۰۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه در کشور شناسایی شده است که از این تعداد نیز فقط ۱۲۰ هزار مالک خانه خالی اقدام به ورود به سامانه ملی املاک واسکان- سامانه شناسایی خانه‌های خالی- کرده و اظهار کرده‌اند واحد مسکونی آنها خالی از سکنه است.

این در حالی است که علی رستم‌پور مدیرکل تنظیم مقررات و نظارت سازمان امور مالیاتی اعلام کرد از مجموع کل خانه‌های خالی تنها حدود ۲ هزار و ۴۵۰ واحد مسکونی به عنوان خانه خالی از سکنه محرز شده است.

به نظر می‌رسد فاز خود اظهاری معرفی املاک افراد شکست خورده است.

مدیرکل اقتصاد مسکن وزارت راه: خانه‌های خالی هم با خود اظهاری مالکان شناسایی شد هم با سامانه‌های اطلاعاتی دولت

پروانه اصلانی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اخیراً در یک برنامه زنده تلویزیونی درباره آخرین اطلاعات ثبت شده در سامانه املاک و اسکان به منظور شناسایی خانه‌های خالی و معرفی آنها به سازمان امور مالیاتی جهت اخذ مالیات از خانه‌های خالی گفته است: اطلاعاتی که وزارت راه و شهرسازی طبق قانون مکلف به ارائه آن به سازمان امور مالیاتی است بر اساس خود اظهاری در سامانه ملی املاک و اسکان و بعد از پایان زمان خوداظهاری است.

اصلانی ادامه داد: بر اساس مصوبه اخیر هیئت دولت، زمان اتمام خود اظهاری در سامانه املاک و اسکان پایان آذر بود و وزارت راه و شهرسازی مکلف شد اطلاعات خانه‌های خالی را بر اساس خود اظهاری و طبق ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم بعد از اطمینان از ۱۲۰ روز خالی بودن هر خانه (به عنوان شاخص و نماد واحد مسکونی خالی از سکنه) به سازمان امور مالیاتی ارسال کند.

برای مالکان ۱.۳ میلیون خانه خالی پیامک ارسال شد ولی فقط ۱۲۰ هزار نفر مراجعه کردند

وی با تاکید بر اینکه شناسایی خانه‌های خالی بر اساس پایگاه اطلاعات داده‌های کشور و همچنین خود اظهاری انجام شده است، توضیح داد: جلسه‌ای با حضور سازمان امور مالیاتی در وزارتخانه تشکیل شد و بر اساس اطلاعات حاصل از پایگاه اطلاعات داده‌ها بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد خالی مشتمل بر اشخاص حقیقی شناسایی شدند. برای این تعداد بر اساس ماده ۱۶۸ قانون مالیات‌های مستقیم، پیامک‌هایی برای مالکان واحدها ارسال شد تا راستی آزمایی شود.

اصلانی ادامه داد: مالکان ۱۲۰ هزار خانوار مراجعه و در سامانه املاک و اسکان خود اظهاری کردند. اسامی مالکان خانه‌های خالی با تعداد یک میلیون و ۱۷۰ هزار واحد به سازمان امور مالیاتی ارسال شد. سازمان امور مالیاتی بنا به دلایلی نمی‌تواند از این اطلاعات استفاده کند که در جلسه این دلایل مطرح شد.

فقط ۱ میلیون نفر اطلاعات ملکی خود را در سامانه اسکان ثبت کردند

اصلانی ادامه داد: حدود ۲ میلیون نفر از سامانه املاک و اسکان بازدید داشتند و تنها کمتر از یک میلیون نفر خود اظهاری کردند اما در حال حاضر در سامانه املاک و اسکان اقامتگاه ۶۰ میلیون اشخاص حقیقی در پایگاه داده‌های کشور احصا شده است.

وی افزود: در این زمینه از اطلاعات بیمه نامه‌ها، تأمین اجتماعی، اطلاعات مجوزهای صنعتی، اطلاعات مجوزهای شهرداری‌ها استفاده کردیم.

امروز (۱۷ دی) اطلاعات کاملاً تأیید شده خانه‌های خالی دست سازمان مالیاتی می‌رسد

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: مقرر شده واحدهای خالی که کاملاً تأیید شده برگه‌های مالیاتی آنها صادر شود و تا ۱۷ دی (امروز جمعه) لیست نهایی به سازمان امور مالیاتی ارائه شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس: تا زمانی که همه مردم در سامانه املاک و اسکان ثبت نام نکنند امکان تشخیص خانه‌های خالی وجود ندارد

مهد طغیانی عضو کمیسیون عمران مجلس نیز در خصوص کوتاهی‌های وزارت راه و شهرسازی در شناسایی خانه‌های خالی گفت: تا زمانی که همه مردم در سامانه املاک و اسکان ثبت نام نکنند امکان تشخیص خانه‌های خالی وجود ندارد چراکه شما باید مالکیت و وضعیت سکونت را به صورت هم زمان مشخص کنید؛ البته اینگونه نیست که همه اطلاعات از طریق خود اظهاری باشد و اطلاعات دیگر دستگاه‌ها نیز وجود دارد؛ ضمن اینکه ضمانت‌های اجرایی از جمله جرایم عدم ثبت املاک و خالی نگه داشتن خانه‌ها در نظر گرفته شده اما اساس کار بر خود اظهاری است.

وی تأکید کرد: اطلاعات یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانه خالی که از آن صحبت می‌شود مربوط به قانون قبلیِ مالیات برخانه‌های خالی است و با توجه به قانون جدید، آن اطلاعات دیگر قابل بررسی نیست؛ در نتیجه کوتاهی وزارت راه و شهرسازی در اجرای قانون محرز است.

کد خبر 5391845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • US ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      40 0
      در چند ده اخیر کدام مشکل اقتصادی با تهدید،تنبیه،جریمه،مالیات و دستور حل شده!!!...برای یک بار هم شده مسئولین باید ناکارآمدی این شیوه ها را بپذیرند و راه حل منطقی و صحیح را انتخاب کنند.کشوری با این میزان منابع و پتانسیل چرا باید چنین شرایطی داشته باشد!...چرا با این همه ادعا در ایجاد رونق ناتوانيد!!!
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      37 4
      تعداد خانه های خالی مردم در رنج نرمال و ذخیره طبیعی بازار است ...مردم بیکار نیستند هر جابجایی را در سامانه ثبت كنند!...از دارایی مردم که برای حفظ ارزش پول ملی بدليل ناكارآمدی سیاستهای اقتصادی تبدیل به ملک شده نباید مالیات گرفته شود و مسئولین باید جریمه شوند و پاسخگو باشند نه مردم!! ستاندن هنر نیست!
      • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
        8 2
        از درآمد بايد ماليات گرفته شود نه ملكي كه با قناعت و حقوق كارمندي بعد از 30 سال خريداري شده
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      54 0
      چرا هر جا کم می آورید دست در جیب مردم میکنید!!..دولت را کوچکتر و کارآمد کنید ...بخش کشاورزی و گردشگری را توسعه دهید...پروژه های نیمه کاره را با مشارکت مردم سودآور کنید...چند درصد سود سپرده را موقتا افزایش دهید تا بازارها آرام بگیرند و با کشورها تعامل سازنده داشته باشید ...اعتماد مردم را جلب کنید.
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      35 0
      مسئولین با مقایسه مالیات ستانی در ایران و سایر کشور ها و گفتن بخشی از واقعیت مردم را گمراه کرده و عدم صداقت خود را نشان میدهند ...تورم در کشورهای پیشرفته زیر پنج درصد است و مردم مجبور نیستند سرمایه خود را به انواع کالا تبدیل کنند...در این کشورها پس از پرداخت مالیات با باقیمانده حقوق میتوان زندگی کرد
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      39 0
      دلیل مالیات گریزی در ایران قانونمند نبودن مردم نیست ...در کشور ما اخذ مالیات از ثروتمند و فقير و حقوق بگیر عادلانه نیست و مالیات اخذ شده بجای رفاه شهروندان خرج بودجه جاری برای سیستم ناکارآمد دولت میشود...مالیات چند دهه اخیر چه رفاهی ایجاد کرده!...هر سال تورم افزایشی است و رفاه کاهشی!
    • جمشید IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      13 9
      مسلم است که... مسیولان ذیربط که کارشناس !!! موضوع هستند باید این تشخیص را بدهند...آیا پای منافع در عدم تشخیص خانه های خالی در بین نیست؟!!
    • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      12 4
      هیچ اراده ای بر اجرای این قانون وجود نداره.کاملا مشخصه دست دولت در دست مافیای ملک و املاکه دقیقا مثل مافیای خودرو سازی و این صحنه سازی‌ها فقط برای فریب مردمه و البته مردم هم فریب نمیخورن و دیدید که کسی اعتنایی به این سامانه نکرده و نخواهد کرد. اکثریت قریب به اتفاق مسئولین خودشون خانه های خالی دارن
    • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      39 0
      خواهشها نمیخواد اینقدر دلت برا مردم بسوزد شما با اینکارتان دارید به بهانه مردم و به نفع اداره مالیات کار میکنید از خانه اجارهای ،خانه با متراژ بالا خانه خالی ، و... دارید مالیات می گیرید هیچ سودی برای مردم بدبخت ندارد
    • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      33 0
      این قانون با هدف دلسوزی برای مستاجرین ولی در واقع برای اخذ مالیات تصویب شد مجلس انقلابی با اینکار خود را گرفتار و مردم را ناراحت کرد . صدها ایراد به این قانون وارد است که در زمان تصویب توجهی به ان نشده عدم استقبال ملت از این قانون حکایت از اشکالات اساسی ان است .
    • ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      7 0
      باتوجه به 25 میلیون اپارتمان درایران با افزایش هزینه نوسازی دولت دیگر نیازی به کمک به شهرداری ندارد زیرا هزینه نوسازی برحسب متراژ است وخانه بزرگتر پرداختی بیشتری داشته وکاری کنیم دیگر دولت به شهرداری کمک نکند ونیازی به افزایش کارمندنخواهد بود برای چند هزار واحد خالی با 1.2 م تولد تولید مسکن تشویق می
    • محمد IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      36 1
      به این نمایندگان مجلس بگویید زمین های دهات خود را میلیاردی کرده اید ومعاف از مالیات آمده اید داخل شهر به یکی که دوتا واحد پنجاه متری داره مالیات وضع کردین...بروید مالیات را از درآمدها کسب کنید نه زندگی مردم.. صادرات قاچاق،، رسمی وغیر رسمی... بدون بازگشت حتی اصل سرمایه،، سودش بماند.. معاف از مالیاته.
    • صادق IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      18 1
      چرا آدرس غلط میدید،چرا نمیگید بخاطر تحریم ارزش پول ملی سقوط کرده،نه خانه گران شده نه اجاره کافیست براساس قیمت دلار باده سال مقایسه کنید،اول این قانون رو یکسال به بانکها وحقوقی ها اعمال کنید بعد مردم عادی،راستی چرا اموال مسیولین وهمین نمایندگان محرمانه ،حالا هی تهدید کنید از ۲۶م خانوار زیر ۱م یعنی چه
    • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      18 0
      یکی از بزرگترین مشکلات مزمن کشور ریسک بسیار پایین تصمیمات و قوانین ناکارآمد مسئولین است ...قانونی با صرف هزینه بسیار تصویب و اجرا میشود و بدلیل کم اثر بودن زيان بالایی به کشور و مردم تحمیل میکند اما تصمیم گیرندگان بابت این زیان بزرگ بهایی نمی پردازند ...نهایتا مردم را مقصر جلوه میدهند.
    • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      10 0
      یکی از بزرگترین مشکلات مزمن کشور ریسک بسیار پایین تصمیمات و قوانین ناکارآمد مسئولین است ...قانونی با صرف هزینه بسیار تصویب و اجرا میشود و بدلیل کم اثر بودن زيان بالایی به کشور و مردم تحمیل میکند اما تصمیم گیرندگان بابت این زیان بزرگ بهایی نمی پردازند ...نهایتا مردم را مقصر جلوه میدهند.
    • کیانوش احمدی NL ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      29 0
      یکم خجالت بکشید یکم حیا بکنید خانه را برای فروش گذاشتیم پرنده هم نیامده داخل خانه چه برسه به مشتری تازه پایین تر بازار قیمت گذاری شده بازار داغون و رکود کامل هست
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      23 1
      وقتی فقط یک میلیون نفر ثبت نام کرده اند یعنی نمایندگان غیر مردمی طرح مالیات بر خانه های خالی را در رفراندم قرار دادند و ملت بزرگ ایران در این رفراندوم به این طرح بی ارزش پاسخ منفی دادند.
      • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
        12 1
        نمایندگان بیسواد که نمیفهمند.مردم این قانون را قبول ندارند.
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      17 0
      هیچ انسانی کامل نیست و همه جا خوب و بد هست اما تصمیم گیرندگان باید بهترین باشند...از دنا پلاس سواری که شاسی بلندميخواهد..از تصویب کننده قانونی که به مامور قانون سیلی میزند...از نماینده ای که با لودر به دیوار دانشگاه می تازد...رفتار دوگانه کسی که در مجلس بوده و حال در دولت است..چه توقعی باید داشت!!
    • ناشناس IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      5 14
      خانه خالی مال ارباب هست اگر مال گارگر بود مصادره شده بود
    • داروغه ناتینگهام IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      14 1
      مالیات...مالیات...مالیات...مالیات بر ارزش افزوده...مالیات بر درامد...مالیات بر اجاره...مالیات بر نقل و انتقال خودرو و مسکن...مالیات بر عایدی...مالیات بر زندگی با تورم ۱۰۰۰درصدی..مالیات بر پراید ۲۰۰ میلیونی... اگه تمام درامد و پس انداز مردم بگیرید جواب مخارجتون رو نمیده...
    • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      3 2
      بهترین راه کنترل بازار مسکن مثل تمام دنیا مالیات سالانه بر همه املاک بر اساس درصدی از قیمت ومالیات بر عایدی سرمایه است که مافیای قدرت و ثروت اجازه نخواهند داد.
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      37 0
      تعداد زیادی از خانه های خالی بعنوان انباری وسایل خانوار و یا انباری اجناس استفاده میشود و مصرف برق و گاز ندارد اما خالی هم نیست....تعدادی از خانه ها هم هزینه تعمیر اساسی و پکیج و...اینقدر زیاد است که یا مالک از پس آن برنميايد یا اصلا اجاره آن سودی ندارد....مالک گروهی از خانه ها هم خارج از کشور هستند
    • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      15 0
      اخذ انواع مالیات به بهانه های مختلف با توجه به قدرتی که دولت دارد کار سختی نیست و نشان دهنده توانمندی بخش اقتصادی دولت نیست چون تمام مالیاتها به مصرف کننده نهایی تحمیل خواهد شد ....دولت باید فضای کسب کار را طوری بهبود ببخشد که تمام اقشار مردم با هر میزان تخصص و توانمندی بتوانند درآمد مکفی کسب کنند.
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      2 17
      خدا راشکر خوب طرحیه مالیات بگیرن تا اجاره ها بیان پایین خب ما چه گناهی داریم برجی دو الی سه اجاره بدیم مگه چقدر حقوق میگیریم خدا پدر اونا بیامرزه که این طرح مالیات گرفتنا اجرایی کنه نه فقط حرف بزنن
      • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
        24 0
        مگه مالیات بگیرن اونو میدن به شما اجاره بپردازی🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔خلاصه که خیلی کوته فکری,کدوم مالیات خرج رفاه ملت شده که این بشه
      • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
        11 0
        میگوید طرح خوبی است و دقت نمی کند که کسی که مجبور به مالیات دادن بشود این مالیات را با افزایش قیمت از مصرف کننده نهایی که مستاجر است دریافت می کند. اینها با چنین طرح های نشان دادند که نماینده نظام در مجلس هستند و نه نماینده مردم.
    • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      14 0
      گرفتن مالیات از خانه‌های مردم بجوز اینکه جیب دولت پر میکنه هیچ. در پی از مردم حل نمیکنه چون بااین همه ثروت کار نکردن
    • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      0 16
      اگر نمی توانند .در مورد خانه های خالی تدبیری بکنند فراخوان ملی ومردمی بدهند واز مردم نظر بخواهند
    • AE ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      9 0
      حتى خانوارهایی که خانه خالی ندارند در سامانه ثبت نام نکرده اند استقبال کم از خوداظهاری نشان دهنده عدم مقبولیت این قانون از نظر اكثريت مردم است كه به راحتی میتوان دریافت که در صورت اجرا مشکلات عدیده ای بوجود خواهد آمد...شایسته است قوه قضاييه زير ساخت ها را جهت شكايتهای بیشمار آماده کند.
    • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      6 0
      خانه های خالی اکثریت مال مسئولان ونماینده های مجلس هستند هیچ وقت برای خودشان مالیات درست نمی کنند مالیات برای مردم فقیر
    • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      13 1
      در نظام سرمایه داری همیشه بایستی مازاد تولید موجود باشد تا بازار بر اساس آن تنظیم شود. اگر مازاد تولید نباشد قیمت ها سر به فلک می کشد . من یادم می آید زمان شاه دو سه سال پیش از انقلاب هم قانونی مشابه این قانون تصویب شد ولی هرگز نشد که آن را اجرا کنند
    • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      6 0
      از خود عوضی های مقامات بی خاصییت مفتخور شروع کنید اموال وداراییهای این اقایون چرا اعلام نمیشه چرا مدیران یانکها ووصنایع پداشهای نجومی میگیرند چند هزار مفتخور از بودجه این مردم مثل زالو میخورند چرا داراییهای مجلسی ها اعلام نمیشه چرا ادرس غلط میدین دلار 7 تومنی رو کردین33000 تومن بی عرضه ها .
    • یوسف IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      6 0
      چرا ملاک مالیات رو متراژ وقیمت واحدها نذاشتن چرا در دونقطه کشور میشه خونه داشت دلیل اینه که همه این نماینده ها ووزرا ومسیولین هم در تهران وهم در شهر خودشان ودر ییلاقات {زیر 100 هزار نفر} خونه دارن وقانون رو به نفع خودشان چرخش دادن ودارای خونه های با متراژ بالا هستن
      • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
        1 0
        واقعا درست گفتيد مرحبا اين ها به نفع خودشان قانون وضع ميكنند نه مردم
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
      3 0
      چرا هر جا کم می آورید دست در جیب مردم میکنید!!..دولت را کوچکتر و کارآمد کنید ...بخش گردشگری را توسعه دهید...پروژه های نیمه کاره را با مشارکت مردم سودآور کنید...چند درصد سود سپرده را موقتا افزایش دهید تا بازارها آرام بگیرند و با کشورها تعامل سازنده داشته باشید اعتماد مردم را جلب کنید واختلاس كمتر