۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۲۰:۲۱

فرماندار بناب خبرداد؛

صادرات ۲۱۲ هزار تن کالا از شهرستان بناب

 صادرات ۲۱۲ هزار تن کالا از شهرستان بناب

بناب- فرماندار بناب گفت: در ۱۰ ماه گذشته بالغ بر ۲۱۲ هزار تن کالا از شهرستان بناب صادرات صورت گرفته و این شهرستان ظرف این مدت به ۴۵ کشور جهان کالا صادر کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار فتحی عصر امروز یک شنبه در نشست صمیمی با جمعی از فعالان اقتصادی شهرستان بناب که با حضور محمد کلامی معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ترتیب یافته بود، با بیان اینکه روزانه ۲۶۰ تریلی کالا از شهرک صنعتی بناب خارج می‌شود؛ اظهار کرد: علیرغم اینکه بناب یک شهرستان بندری نیست ولی از برخی شهرهای دارای بندر کامیون‌های بیشتری از آن خارج می‌شوند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه مسئولین باید به شهرستان بناب نگاه ویژه ای داشته باشند، اذعان کرد: ظرفیت و پتانسیل لازم برای صادرات دو برابر میزان فعلی کالا از این شهرستان وجود دارد.

این گزارش حاکی است، در ادامه با حضور معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، جمعی از مسئولین و اهالی محل یک واحد تولیدی ظروف و مصنوعات تزئینی و فلزی با ظرفیت ۳۰۰ تن در سال افتتاح و و مورد بهره برداری قرار گرفت.

جهت تکمیل این طرح بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار توسط بخش خصوصی هزینه شده است که با راه اندازی این واحد زمینه اشتغال ۶۰ نفر نیروی کار فراهم شد.

گفتنی است، شهرستان ۱۵۰ هزار نفری بناب در ۱۱۰ کیلومتری مرکز آذربایجان شرقی و در جنوب این استان یکی از شهرهای صنعتی آذربایجان شرقی به لحاظ وجود دهها واحد صنعتی و تولیدی کوچک و بزرگ و همچنین صنایع بزرگ فولادی در آن است.

کد خبر 5418594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha