۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۳:۴۵

برگزیدگان هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کردی سقز معرفی شدند

برگزیدگان هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کردی سقز معرفی شدند

سقز- نفرات و گروه های برتر هفدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، هفدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز از ۲۳ تا ۲۷ اردیبهشت ماه جاری در سه سالن نمایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سالن نمایش اداره ترویج جهاد کشاورزی و کتابخانه عمومی شماره یک سقز با حضور ۲۰۰ مهمان داخلی و خارجی برگزار شد.

مراسم اختتامیه این رویداد هنری روز سه شنبه در سالن پردیس سینمایی مهر این شهر و با حضور استاندار کردستان برگزار شد.

اسماعیل زارعی‌کوشا در این مراسم اظهار کرد: کردستان بیش از داشتن ظرفیت و مواهب طبیعی فراوان، بیشترین پتانسیل و توان در حوزه فرهنگ و هنر را در منطقه کُردی به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه کردستان از دیرباز و در طول تاریخ پر افتخار خود با داشتن هنرمندان، ماموستایان و فرهیختگان به خود بالیده و ما باید این مسیر را با شایستگی ادامه دهیم، افزود: اعتقاد دارم که شهرستان سقز در دوران جدید در یک نقطه عزیمت قرار گرفته و با نظر گرفتن توانمندی‌های آن باید گام‌های بلندی در مسیر رشد و تعالی این منطقه برداریم.

استاندار کردستان گفت: تلاش در راستای توسعه و پیشرفت شهرستان سقز با محوریت مسائل فرهنگی و هنری به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی دنبال می‌شود و در این راستا خود اهالی هنر نیز باید مشارکت و همراهی فعالی داشته باشند.

برگزیدگان هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کردی سقز معرفی شدند

زارعی کوشا وعده داد: در سالیان آینده تمامی هزینه‌های هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این رویداد مهم فرهنگی و هنری را تأمین خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم تا جشنواره تئاتر کردی سقز در تقویم سالیانه برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد.

استاندار کردستان عنوان کرد: جشنواره تئاتر کردی سقز علاوه بر ایجاد فرصت برای بروز استعدادها، می‌تواند فرصتی برای تقویت همدلی و برادری بیشتر در منطقه کُردی و میان دیگر کُردها در کشورهای اطراف باشد.

هیأت داورانِ هفدهمین دوره جشنواره تئاتر کردی سقز در بخش طراحی پوستر و بروشور، هیچ اثری را شایسته تقدیر ندانستند.

هیأت داوران این جشنواره همچنین لوح تقدیر را به طراحی صحنه نمایش «هاری» به افشین خدری و دیپلم افتخار و جایزه نقدی را نیز به طراحان صحنه نمایش «ئاژەڵ» اهدا کرد.

در بخش موسیقی هم لوح تقدیر و جایزه نقدی به کوشا نجارزاده برای آهنگسازی نمایش «سیاسال» و نیز دیپلم افتخار و جایزه نقدی به میرزا متین آهنگساز نمایش «مه‌مو زین» اهدا شد.

در بخش بازیگری زن هم لوح تقدیر و جایزه نقدی به صورت مشترک به نرمین صلاحی بازیگر نمایش‌های «جرأت و حقیقت» و آذین حاجی‌میرزایی در نمایش «هاری» و نیز تندیس جشنواره شامل، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به سمانه میرزایی در نمایش «دورترین شاری جیهان» اهدا شد.

در بخش بازیگری مرد هم لوح تقدیر و جایزه نقدی به صورت مشتر به داریوش رفعتی بازیگر نمایش «سیاساڵ» و فرمان محمود در نمایش «گێژەن» و نیز تندیس جشنواره شامل، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به عزیز سعیدنژاد در نمایش «ئاژەڵ» اهدا شد.

در بخش نمایشنامە نویسی نیز هیئت داوران لوح تقدیر و جایزه نقدی را به هادی بهرامی نویسنده نمایش «جرأت و حقیقت» و نیز تندیس جشنواره شامل، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به پرویز احمدی نویسنده نمایش «سیاساڵ» اهدا کرد.

در بخش کارگردانی هم لوح تقدیر و جایزه نقدی به پرویز احمدی کارگردان نمایش «سیاساڵ» و تندیس جشنواره شامل، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به فرزاد حسن میرزایی کارگردان نمایش «ئاژەڵ» رسید.

همچنین هیئت داوران هفدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز، دو نمایش «سیاساڵ» و «ئاژەڵ» را برای حضور در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی انتخاب کرد.

کد خبر 5492799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha