۱۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۲۴

سرپرست پارک علم و فناوری لرستان خبر داد؛

واگذاری زمین به فناوران لرستان/ تسهیلات ویژه و حمایتی پرداخت شود

واگذاری زمین به فناوران لرستان/ تسهیلات ویژه و حمایتی پرداخت شود

خرم‌آباد- سرپرست پارک علم و فناوری لرستان با اشاره به اینکه ظرف چند ماه آینده واگذاری زمین به واحدهای فناور آغاز می‌شود؛ خواستار اختصاص تسهیلات ویژه به شرکت‌های دانش بنیان از سوی بانک‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در راستای تحقق شعار سال با عنوان «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» و به منظور افزایش نقش بانک‌ها در توسعه فناوری در استان لرستان جلسه مشترکی فی مابین اعضای هیأت رئیسه پارک علم و فناوری لرستان و مدیران اداره امور شعب بانک ملی استان لرستان، در محل این پارک برگزار شد.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان در این جلسه گفت: بانک‌ها جهت اعطای تسهیلات به فناوران وثایق سنگینی مطالبه می‌کنند که تأمین آن از عهده عمده فناوران کشور خارج است؛ با توجه به اینکه فناوران مجموعه‌های کوچکی هستند که جهت راه اندازی کسب و کار خود، نیازمند دریافت حمایت‌های ویژه و تسهیل گر هستند و در راستای تحقق شعار سال، لازم است نسبت به حمایت از صنایع کوچک و متوسط توجه بیشتری صورت پذیرد.

فرهاد نامداری افزود: پارک علم و فناوری لرستان قسمتی از تسهیلات خطرپذیر مورد نیاز فناوران را از محل منابع خود و با همکاری صندوق پژوهش و فناوری استان لرستان فراهم می‌کند اما برای ارائه خدمات بیشتر و کاربردی‌تر نیازمند همراهی دیگر منابع تأمین کننده است.

وی بیان کرد: از مجموع ۲۷ شرکت دانش بنیان در استان لرستان، تعداد ۱۹ شرکت در پارک و مراکز رشد استان مستقر هستند و هدف پارک این است که با بهره گیری از شعار سال و حمایت‌های دستگاه‌های اجرایی، توان مضاعفی را به کار برد تا سطح فناوری و تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان استان افزایش یابد.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان تصریح کرد: طرح جامع واگذاری اراضی پارک در هیأت امنای پارک مصوب شده است و پس از ابلاغ آن از سوی وزارت خانه؛ ظرف چند ماه آینده واگذاری زمین به واحدهای فناور آغاز می‌شود؛ لذا در راستای تسهیل پروژه‌های عمرانی شرکت‌های فناور، مشارکت و همراهی بانک‌ها مؤثر خواهد بود.

کد خبر 5504707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha