۱۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۵۵

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل:

منطقه جدید حفاظت شده در ارتفاعات آمل ثبت شد

منطقه جدید حفاظت شده در ارتفاعات آمل ثبت شد

آمل- رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل، از ثبت یک منطقه جدید حفاظت شده در اراضی وارتفاعات کوهستانی بخش امامزاده عبدالله و مناطقی ازبخش لاریجان دراین شهرستان خبر داد.

وحید رضائیان درگفتگو با خبرنگار مهر گفت، منطقه «نشل، اندوار، خرم و پردمه» به مساحت حدود ۳۰ هزار هکتار به عنوان منطقه جدید حافظت‌شده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور ثبت و شناخته شده است.

وی افزود: این مناطق بر اساس ارزش‌های طبیعی، پس از ارزیابی علمی و فنی ۳ ساله و همکاری جوامع محلی به عنوان مناطق حفاظت شده اعلام شده و از این پس تحت مراقبت ویژه قرار خواهند گرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل با بیان اینکه مناطق جدید حفاظت شده، زیستگاه حیوانات وحشی ازجمله " پلنگ، گربه وحشی، کل وبز، قوچ و میش، کبک دری و ده‌ها گونه با ارزش جانوری" است که از این پس با دستور سازمان حفاظت محیط زیست، هیچ گونه مجوز شکار در این منطقه صادر نخواهد شد.

رضائیان به مزایای ثبت منطقه حفاظت محیط زیستی نیز اشاره و تصریح کرد، منطقه جدید حفاظت شده محیط زیستی، ازاین پس از سوی دولت زیر محافظت ویژه قرار خواهد گرفت و چرای دام در منطقه، ساخت وساز در حریم و حتی خارج از بافت روستاهای در محدوده، زمین خواری و کوه خواری مدیریت و برابر قانون ممنوع است.

وی یادآورشد: پیش از این منطقه سیاه بیشه با مساحت ۹ هزار هکتار به عنوان منطقه حفاظت شده و ارتفاعات ۴۵۰۰ متری قله دماوند درحوزه شهرستان آمل به عنوان نخستین اثرطبیعی وملی کشور ثبت شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آمل اضافه کرد: در حوزه محیط طبیعی یکی از ظرفیت‌های زیستی مورد پیگیری، تنوع زیستی و حیات وحش درسطح شهرستان، بحث ارتقا زیستگاه‌ها و حیات وحش در اولویت قرار دارد.

کد خبر 5507857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha