۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۱۴

استاندار کردستان خبر داد؛

مبادله تجاری ۷ میلیارد دلاری از مرز رسمی باشماق مریوان

مبادله تجاری ۷ میلیارد دلاری از مرز رسمی باشماق مریوان

سنندج- استاندار کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۷ میلیارد دلار مبادله تجاری از مرز رسمی باشماق مریوان صورت گرفته است و این نشان دهنده ظرفیت بزرگ اقتصادی استان کردستان است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا روز یکشنبه در جلسه شورای اداری استان اظهار کرد: امروز روز بزرگی برای مردم کردستان است و پس از سال‌ها پیگیری مسئولان استانی در چند سال اخیر شاهد تحقق منطقه آزاد بانه و مریوان هستیم.

وی افزود: تا امروز نزدیک به ۷ میلیارد دلار مبادله تجاری داشتیم و آن هم فقط در باشماق و این نشان دهنده ظرفیت بزرگ تجاری در کردستان است.

استاندار کردستان تصریح کرد: ایجاد منطقه آزاد علاوه بر اینکه بر ظرفیت‌های این استان می‌افزاید و زمینه ساز اشتغال و تولید بیشتر در این استان می‌شود بلکه موجب تسریع در روند توسعه کل کشور می‌شود.

زارعی کوشا افزود: یکی از پیشنهادات ما برای ایجاد منطقه آزاد مشترک با اقلیم کردستان است و فردا در جلسه‌ای که در مرز باشماق خواهیم داشت با مهمانان استان سلیمانیه عراق مطرح خواهیم کرد و موضوع را عملیاتی را خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: دولت برای رشد اقتصادی و بهبود معیشت مردم عزم جدی دارد و امیدواریم بتوانیم ظرفیت‌های توسعه استان را فعال کنیم.

استاندار کردستان تصریح کرد: در این مدت شاهد اتفاقات خوبی در کردستان بودیم و تلاش می‌کنیم که قدرت چانه زنی استان را در دولت و مجلس تقویت کنیم و در چند سال آینده، منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان جزو مناطق آزاد موفق کشور باشد.

شیوا قاسمی پور نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: کردستان نیروی انسانی توانمند و جوانان نخبه ای دارد که باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود.

وی افزود: اشتغال یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم کردستان است و امیدوارم با حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان شاهد تحولی بزرگ در عرصه اشتغال زایی در استان کردستان باشیم.

قاسمی پور خاطرنشان کرد: ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان مطالبه جدی مردم بود که سال‌ها برای تصویب و اجرای آن تلاش شده و امروز شاهد تحقق آن هستیم.

بهزاد رحیمی نماینده مردم بانه و سقز در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: در خصوص زیرساخت‌های استان مشکلاتی داریم که با وجود منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان قطعاً شاهد تسریع در کاهش این مشکلات خواهیم بود.

وی افزود: امیدواریم با پیگیری استاندار کردستان شاهد افتتاح هر چه سریع‌تر پروژه زیربنایی راه آهن سنندج باشیم و علاوه بر توسعه فرودگاه سنندج شاهد بهره برداری از فرودگاه سقز نیز باشیم.

کد خبر 5435151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha