۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۳۷

وزیر کشور:

مرکبات روی دست مردم مازندران مانده است

مرکبات روی دست مردم مازندران مانده است

میاندرود - وزیر کشور با بیان اینکه مرکبات روی دست مردم مانده است، خواستار تشکیل شرکت تعاونی های قوی برای ساماندهی و صادرات آن شد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی عصر جمعه در شورای اداری شهرستان میاندورود با اشاره به مشکلات حوزه کشاورزی استان گفت: مرکبات در دست مردم مانده است و باید خودمان‌چاره اندیشی کنیم و شرکت تعاونی قوی راه اندازی تا ۳۰ تا ۴۰ هزار تن‌میوه ساماندهی و صادر شود.

وی گفت: قطعات کشاورزی قطعه بندی شده باید تجمیع شوند تا بهره وری چند برابر شود زیر ا مازندران‌چیزی از هلند کم ندارد و جنگل و دریا و هوا و مردم زبانزد دارد اما هلند چندصد میلیارد دلار صادرات دارد و مازندران ندارد.

وی با تاکید براینکه برخی از اختیارات باید واگذار شود، گفت: دولت مردمی باید اقتصاد را فعال و کارآفرینی را توسعه دهد و اختیارات را به روستا و دهیار و بخش و استان دهیم تا هر کس برای بهبودی وضعیت و ارتقای آن تلاش کند.

حجت الاسلام محمدعلی حاجی زاده امام‌جمعه میاندرود نیز با اشاره به مشکلات شهرستان گفت: فرودگاه در بطن شهرستان قرار دارد و به کام شهرستان دیگر است.

وی با بیان اینکه جاده گهرباران وضعیت مناسب ندارد، بهسازی آن را به عنوان مسیر گردشگری لازم دانست و ارائه طرح جامع برای سواحل آزادسازی شده را لازم دانست و گفت: نکاچوب چهار هزار کارگر داشت و اکنون به ۴۰۰ نفر کاهش یافته است و کارخانه تخته سه لایه سه هزار نیرو داشت که اکنون تعطیل است.

کد خبر 5444495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ایران همدل IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      3 0
      موقعی که قیمت نجومی میدید همینه دیگه مردم از فقر ونداری نمیخرند وفاسد میشه موقعی که تو معدن مرکبات تو شمال قیمت چند برابری بدست مردم میدند عاقبتش میشه همین ونعمات خدا را حرام میکنند ارزان بدید شب عید آنوقت ببینید چی میشه
    • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      1 0
      مازندران را چرا با هلند مقایسه می کنید ؟ چه ربطی دارند ؟ شما در مورد هلند چقدر می دانید ؟؟؟
    • فیروزه IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      0 0
      امیدوارم همین طور رو دستشون بمونه وبگنده، وقتی من تو مازندران باید پرتغال رو کیلویی ۲۰هزار تومن بخرم
      • بی نام‌ IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
        0 0
        مرکبات مال کشاورزان نیست مال دلالان است انبار کردن تا قیمت نجومی بدهند حالا اقای وزیر کشور از اونها حمایت و دلسوزی میکنه الهی خوب و بد هم بگندن
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      0 0
      وقتی باغدار مرکباتو میزنه انبار تا گرونتر بفروشه همین میشه. تامسون روی درخت کیلوی ۸تومن بود نفروختن گفتن بزنیم انبار گرونتر بشه..وعاقبت احتکار مساویست با فاسد شدن بار وضرر.
    • یاسر IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
      0 0
      چ عجب یک با کاسه کوزه ره سر دلاال نشکندین