۵ فروردین ۱۴۰۱، ۸:۴۵

فرماندار آران و بیدگل:

شرکت های دانش بنیان موتور محرکه توسعه اقتصادی کشور هستند

شرکت های دانش بنیان موتور محرکه توسعه اقتصادی کشور هستند

کاشان - فرماندار آران و بیدگل گفت: شرکت های دانش بنیان موتور محرکه توسعه اقتصادی و اشتغال آفرینی در کشور هستند.

علی اکبر رضایی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به فرارسیدن نوروز و نامگذاری سال ۱۴۰۱ توسط رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: ایشان بیش از یک دهه است که شعارهای سال را با موضوعات اقتصادی انتخاب می‌کنند چراکه بهبود اوضاع اقتصادی توسعه و پیشرفت کشور را در پی دارد.

وی با بیان اینکه امسال معظم له با انتخاب شعار «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرینی» مسئولین را از اهمیت شرکت‌های دانش بنیان مطلع کرده است، ابراز داشت: این شرکت‌ها موتور محرکه توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور هستند.

فرماندار آران و بیدگل با اشاره به ظرفیت‌های بالای شهرستان آران و بیدگل در صنعت گردشگری تصریح کرد: با توجه به این موضوع تمام حمایت‌های لازم از شرکت‌های دانش بنیان که در صنعت گردشگری وارد شده و در راستای توسعه گردشگری شهرستان آران و بیدگل فعالیت کنند، می‌شود.

وی صنعت فرش ماشینی را از دیگر حوزه‌های فعال و پویا در آران و بیدگل دانست و گفت: بخش زیادی از نیروی کار شهرستان در صنعت فرش ماشینی کار می‌کنند که این افراد بیشتر دارای مدرک تحصیلی دیپلم و زیر دیپلم هستند و لازم است برای اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی در این صنعت شرکت‌های دانش بنیان وارد این حوزه شوند.

رضایی یکی از مهمترین حوزه‌های فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در صنعت فرش ماشینی را در تولید دستگاه‌های فرش بافی دانست و افزود: با بومی سازی ساخت این دستگاه‌ها در داخل کشور می‌توان از خارج شدن مبلغ قابل توجهی ارز جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه تمام ادارات و دستگاه‌های دولتی در سطح شهرستان آران و بیدگل ملزم به حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در جهت تولید و اشتغال آفرینی هستند، تاکید کرد: از نخبگان و دانش آموختگان دانشگاهی شهرستان آران و بیدگل می‌خواهیم با ورود به عرصه‌های دانش بنیان در جهت پیشرفت و توسعه شهرستان خود حرکت کنند.

فرماندار آران و بیدگل با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند یکی از مهمترین راه‌ها برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه آمریکا و استکبار جهانی باشد، خاطرنشان کرد: بسیار مشاهده کرده‌ایم که تولیدات این شرکت‌ها علاوه بر رفع نیاز صنعت کشور توانسته‌اند محصولات تولید شده را با شرایط برابری از کیفیت محصول خارجی با قیمتی به مراتب پایین‌تر روانه بازار کنند.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیان نباید کوچک‌ترین دغدغه‌ای برای فعالیت‌های خود داشته باشند، تاکید کرد: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب در حمایت از این شرکت‌ها مجموعه دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و خدماتی در شهرستان آران و بیدگل فعالیت‌های خود را در راستای تحقق فرمایشات معظم له منطبق می‌کند.

کد خبر 5451661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha