۱۲ تیر ۱۴۰۱، ۲۰:۰۲

حاج علی اکبری مطرح کرد؛

دانش آموز ایرانی وسط میدان است

دانش آموز ایرانی وسط میدان است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: دانش آموزان در دفاع مقدس از دستکاری در شناسنامه تا مخفیانه رفتن به جبهه سرشار از خلاقیت بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و نماینده رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در یادواره ملی شهدای دانش آموز با بیان اینکه هرجا زمانی برای تجدید دیدار با شهدا باشد فرصتی برای تجدید عهد با خدا است؛ گفت: هر جا یاد شهدا باشد آنجا پنجره‌ای است به سوی ملکوت عالم؛ یک خط ارتباطی است به سر چشمه بقا و تمنا از دست کسی که از جام‌های ولایت و توحید نوشیده است و سرمست از این چشمه محبت الهی است.

حاج علی اکبری با بیان اینکه هر جا یاد شهدا گرامی داشته شود محیطی برای پخش ارزان الهی است؛ افزود: تصور نمی‌کردیم که امروز در کرمانشاه میهمان شهیدی نوجوان از دفاع مقدس باشیم؛ خوشا به حال شما که به چنین شرافتی رسیدید.

وی با اشاره به برگزاری این یادواره با ایام حج تمتع گفت: سرسپاری و باختن در راه خدا از آموزه‌های حج است. انتخاب کرمانشاه به عنوان مکان برگزاری این یادواره هم انتخاب درستی است؛ مناطقی که پر از ارتفاعات بلند است و یادآور انسان‌های بزرگ و رشیدی است که توانستند ارتفاعات سر به فلک کشیده از باختران تا کردستان را از دست جباران آزاد کنند انتخاب درستی است.

حاج علی اکبری با اشاره به اینکه یادواره شهدای دانش آموز یکی از بهترین برنامه‌های اتحادیه انجمن اسلامی گفت: اتحادیه انجمن اسلامی خودش دوست شهدا و مجاهد پرور بوده است؛ انجمن اسلامی انجمن غیرتمندان بوده است؛ از این انجمن همین توقع را می‌رود که چنین یادواره‌ای برگزار کند. این برنامه از راهبردی‌ترین و اصلی ترین برنامه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور افزود: نیاز ما به یاد شهدا و زندگی با آنان از قبل بیشتر است؛ چالش‌های ما امروز پیچیده‌تر و میدان ما سخت‌تر است و عملیات دشمن پیچیده‌تر شده است؛ هر وقت کار سخت‌تر بشود ما بیشتر نیاز به یاد خدا و نیاز به یاد اولیای خدا هستیم.

یک ششم شهدا در دفاع مقدس از دانش آموزان بودند

وی با اشاره به اینکه در هیچ دوره‌ای و در هیچ ملتی حضور دانش آموزان و حضور نوجوانان در عرصه دفاع از میهن پررنگ‌تر از دفاع مقدس نبوده است گفت: یک ششم شهدا و ایثارگران دفاع مقدس از دانش آموزان بودند؛ دانش آموزانی که در شهر خود هدف حمله دشمن قرار نگرفته بودند و یا در کلاس درس بر اثر بمباران از بین نرفتند. بلکه دانش آموز ایرانی در وسط میدان حاضر است و در قالب یک رزمنده مجاهد عمل می‌کند.

وی دلیل حضور پررنگ دانش آموزان در دفاع مقدس را فرهنگ غنی و ریشه دار شیعه دانست و افزود: این فرهنگ ملهم از خون حضرت اباعبدالله است که دانش آموزان را به میدان مبارزه می‌کشاند این ویژگی دفاع مقدس ماست.

خصوصیت جهاد این است که کیمیایی دارد که بر اثر آن یک نوجوان ریزجثه را آنطور متحول می‌کند که تمام معادلات جنگ را تغییر می‌دهد.

حاج علی اکبری با بیان اینکه دانش‌آموزان در دفاع از مقدس سرشار از خلاقیت بودند؛ گفت: آنان از تغییر تاریخ تولد از دستکاری در شناسنامه گرفته تا کسب رضایت از خانواده خلاقیت و ابتکارات زیادی داشتند خود من در ماشین حمل یخ پنهان شدم تا به منطقه عملیاتی برسم.

دلایل تعداد بالای شهدای دانش آموز

نماینده رهبر معظم انقلاب در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان افزود: یکی از دلایلی که در دفاع مقدس تعداد زیادی دانش آموز شهید داریم این است که دانش آموزان عمدتاً پیک گردان بودند؛ آنها عاشق اسلحه‌های سبک یا تمیز بودند یا نوجوانان ۱۷ ۱۸ ساله عمدتاً بی‌سیم چی بودند؛ به همین خاطر هم بیشتر آنان انس زیادی با فرماندهان گردان داشتند.

وی با اشاره به وصیت نامه شهدای دانش آموز گفت: در بسیاری از این وصیت نامه‌ها حرف‌های عرفانی زیادی دیده می‌شود؛ سخنان زیادی در خصوص تمدن سازی نوشته‌اند. وضعیت نامه شهدای دانش آموز، عرفا را متحیر می‌کند. من وقتی وصیت نامه یک نوجوان ۱۴ ساله را که به یکی از اساتید و عرفای حوزه نشان داده بودم ایشان به قطعیت گفتند این نامه یکی از عرفا است و وقتی به ایشان گفتم که این وصیت نامه یکی از شهیدان نوجوان دفاع مقدس است؛ آن استاد عرفان و اخلاق مات و مبهوت مانده بود.

فضای مجازی قتلگاه اخلاق است

وی با بیان اینکه فضای مجازی امروز قتلگاه اخلاق است؛ گفت: ما امروز نیاز بیشتری به شهدای دانش آموز داریم؛ بهترین صدا صدای شهداست.

حاج علی اکبری خاطر نشان کرد: هر وقت به محضر رهبر معظم انقلاب رسیدم؛ در کلام ایشان امید به شما دانش آموزان جاری است و این امیدواری امیدی حقیقی ناشی از بصیرت نافذ است که همواره در همه دیدارهای ما این امیدواری در ایشان به وضوح مشخص است.

کد خبر 5529834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha