۲۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۲۵

مدیرعامل بنیاد هدایت:

خودسازی و جامعه پردازی باعث رسیدن به جهان نوین اسلامی می شود

خودسازی و جامعه پردازی باعث رسیدن به جهان نوین اسلامی می شود

شیراز- مدیرعامل بنیاد هدایت گفت:خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی سه نقشه راه برای رسیدن به تعالی و در نهایت تحقق جهان نوین اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید ناصر میر محمدیان ظهر چهارشنبه در همایش مسجد جامعه پرداز بیان کرد: اگر شخصی مشتاق ظهور امام زمان (عج) است باید روش‌های رسیدن به ظهور نیز بداند و تلاش کند تا شرایطی فراهم کند که مقدمات ظهور فراهم شود.

وی ادامه داد: خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی سه عنوان و نقشه راهی است که برای رسیدن به تعالی باید مدنظر باشد و تلاش کرد تا از این طریق به جهان نوین اسلام رسید.

حجت الاسلام میرمحمدیان متذکر شد: شناسایی تمدن و برنامه ریزی برای ایجاد تمدن اسلامی باید ویژگی‌های منحصر به فردی داشته باشد تا بتوان عالم گیر و آماده برای مقابله با تمدن غرب باشد.

مدیرعامل بنیاد هدایت ادامه داد: سه نوع تفکر معرفت شناسانه در تمدن غرب وجود داشته و نباید در این اشتباه غرق شد که اگر مرگ بر آمریکا می‌گوئیم نباید نوع زندگی ما به گونه‌ای باشد که بیانگر تمدن غرب باشد.

وی ادامه داد: در تمدن نباید تمامی بخش‌ها شبیه به یکدیگر باشد و باید در گام نخست باید نرم افزار را فراهم کرد و پس از آن نسبت به فعالیت‌های سخت افزاری اقدام نمود

به گفته این مقام مسئول نمی‌توان از نرم افزارهای تمدن‌های دیگر در جامعه و تمدن اسلامی استفاده کرد بلکه باید از ظرفیت‌های اسلامی در تمدن استفاده کرد و بهترین مرجع برای جامعه قرآن است.

او ادامه داد: اگر سیستم عامل درست حاکمیت در جامعه تدوین گردد و بتوان از ولایت در جامعه استفاده نمود دیگر شاهد انحرافاتی نظیر فرهنگ‌های غربی در جامعه نخواهیم بود.

حجت الاسلام میر محمدیان در ادامه تصریح کرد: در گام دوم انقلاب باید تمامی شرایط محقق شدن تمدن اسلامی را فراهم کرد و باید از ظرفیت‌های موجود در جامعه استفاده کرد تا بتوان زمینه محقق شدن منویات مقام معظم رهبری در خصوص گام دوم انقلاب را فراهم کرد.

کد خبر 5537400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha