۱۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۳۵

معاون صندوق نوآوری و شکوفایی مطرح کرد؛

حمایت مالی از قراردادهای بنگاه‌های اقتصادی با شرکت‌های دانش‌بنیان

حمایت مالی از قراردادهای بنگاه‌های اقتصادی با شرکت‌های دانش‌بنیان

خرم‌آباد- معاون صندوق نوآوری و شکوفایی کشور از تزریق نقدینگی مورد نیاز برای انجام قراردادهای بنگاه‌های اقتصادی با شرکت‌های دانش بنیان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روح الله ذوالفقاری در جلسه با هیئت رئیسه اتاق بازرگانی و صنایع و مسئولان پارک علم و فناوری لرستان اظهار داشت: قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی به همراه قانون جهش تولید دانش بنیان فرصت‌های بی‌نظیری را در اختیار صنایع و تولیدات دانش بنیان قرار داده است.

وی، تزریق نقدینگی مورد نیاز برای انجام قراردادهای بنگاه‌های اقتصادی با شرکت‌های دانش بنیان، لیزینگ خرید محصولات دانش بنیان و اعتبارات مالیاتی را از جمله مزایای قانونی همکاری با شرکت‌های دانش بنیان برشمرد.

معاون صندوق نوآوری و شکوفایی کشور تصریح کرد: اگر بنگاه‌های اقتصادی و صنایع لرستان با شرکت‌های دانش‌بنیان قرارداد کاری منعقد کنند، صندوق نوآوری و شکوفایی کشور منابع مالی مورد نیاز انجام پروژه را تأمین می‌کند و صنایع از تزریق نقدینگی قبل از تحویل کار بی نیاز می‌شوند.

ذوالفقاری اظهار داشت: در صورتی که صنایع استان از محصولات شرکت‌های دانش بنیان خریداری کنند، صندوق نوآوری و شکوفایی خرید این محصولات را به صورت اقساط تا سقف ۳۶ ماه با نرخ ترجیحی حدود ۱۰ درصد برای صنایع لیزینگ می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به ماده ۱۱ قانون جهش تولید، معادل هزینه‌هایی که صنایع در حوزه تحقیق و توسعه انجام دهند و یا در نهادهای مربوط به حوزه علم و فناوری از جمله صندوق پژوهش و فناوری لرستان سرمایه گذاری کنند، به عنوان اعتبار مالیاتی با قابلیت انتقال به سنوات آتی منظور می‌گردد.

معاون تسهیلات و تجاری سازی صندوق نوآوری و شکوفایی کشور در ادامه اظهار داشت: در قوانین جدید برای صادرات مواد خام تعرفه‌های گمرکی و مالیاتی تعریف شده است و درآمدهای حاصل از این محل در بستر بخش خصوصی در حوزه شرکت‌های دانش بنیان صرف خواهد شد، در این صورت اگر صنایع استان لرستان واحد تحقیق و توسعه نداشته باشند، عملاً مالیات‌های پرداخت شده در لرستان به سوی دیگر استان‌های کشور که دارای شرکت‌های دانش بنیان بیشتری هستند سرریز می‌شود.

ذوالفقاری افزود: همچنین در خصوص واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند، وضع به همین شکل است، لذا لازم است بنگاه‌های صنعتی استان لرستان با کمک واحدهای فناور و اعضای هیئت علمی به سمت ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه و فعالیت‌های دانش بنیان روی آورند.

کد خبر 5555138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha