۳ آذر ۱۳۹۳، ۱۳:۲۷

محمدیاران:

وضعیت بیمه مصدومان تصادف محور بجنورد به جنگل گلستان پیگیری می‌شود

وضعیت بیمه مصدومان تصادف محور بجنورد به جنگل گلستان پیگیری می‌شود

بجنورد - خبرگزاری مهر: دادستان عمومی و انقلاب بجنورد از پیگیری مدعی العموم به منظور تسریع در پرداخت بیمه مصدومان حوادث چهارشنبه گذشته محور بجنورد به جنگل گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسلم محمد یاران صبح دوشنبه در نشست با خبرنگاران گفت: دادستانی مرکز استان به عنوان مدعی العموم در پرونده سوانح رانندگی محور بجنورد به جنگل گلستان ورود کرده و موضوع را با جدیت دنبال می کند.

وی اظهار داشت: با اعلام حادثه تلخ چهارشنبه گذشته در محور بجنورد به جنگل گلستان، دادستانی مرکز استان بلافاصله در محل وقوع حادثه حاضر و موضوع حوادث این محور را پیگیری کرد.

وی با اظهار تاسف از وقوع حوادث تلخ این محور افزود: در این حادثه کادر پزشکی بیمارستان امام علی(ع) بجنورد و اورژانس ۱۱۵ در خدمت رسانی به آسیب دیدگان تلاش مضاعفی داشتند که این موضوع قابل تقدیر است.

محمد یاران با بیان اینکه وضعیت بیمه مصدومان از طریق این دادستانی پیگیری می شود اظهار داشت: با توجه به اینکه کامیون و اتوبوس هردو دارای بیمه نامه آسیا هستند، این بیمه کننده موظف است تا نسبت به پرداخت دیه مصدومان و جان باختگان این حادثه هرچه سریعتر اقدام کند.

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد با بیان اینکه تا کنون از سوی مصدومان این حادثه ۲۶ فقره پرونده در دادسرای مرکز استان تشکیل شده است افزود: تمامی حادثه دیدگان به خصوص خانواده فوت شدگان می توانند شکایت خود را به دادسرای عمومی و انقلاب بجنورد اعلام کنند.

وی یک طرفه بودن و کم عرض بودن جاده، عدم به کارگیری تجهیزات هوشمند، عدم نصب دوربین های کنترلی به اندازه کافی را از مشکلات مهم این محور عنوان کرد و گفت: در صورت بروز چنین حوادثی، استان برای امداد رسانی به مصدومین و آسیب دیدگان با مشکل محدودیت نیروی انسانی و تجهیزات خودرویی مناسب مواجه است که این مشکل برطرف شود.

محمد یاران در ادامه افزود: به رغم ترافیک سنگین در این محور پرخطر، متاسفانه تنها دو دوربین کنترلی در محور آشخانه و رباط قره بیل نصب شده است.

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد با اشاره به تردد ۱۰میلیون خودرو در شش ماهه نخست امسال گفت: طی هشت ماه گذشته، ۳۵ فقره تصادفات فوتی در این محور رخ داده که ۶۴ نفر در این حوادث جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: همچنین در این محور بر اثر ۱۴۱ فقره تصادفات جرحی، ۲۶۳ نفر مجروح شده و ۱۵۷ حادثه نیز منجر به خسارت مالی شده است.

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد از رسانه ها خواست تا نسبت به پوشش اخبار حوادث این محود حساسیت بیشتری از خود نشان دهند.

 به گزارش خبرنگار مهر، سه سانحه رانندگی صبح چهارشنبه گذشته در خراسان شمالی، ۱۱ کشته و ۷۱ زخمی بر جای گذاشت.

کد خبر 2427859