۱۴ دی ۱۳۹۴، ۱۳:۰۱

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد خبرداد:

وجوه اختلاس شده درپرونده آلومینای جاجرم درحال بازگشت به بیت‌المال

وجوه اختلاس شده درپرونده آلومینای جاجرم درحال بازگشت به بیت‌المال

بجنورد - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بجنورد از بازگشت بخشی از وجوه اختلاس شده در پرونده آلومینای جاجرم به بیت المال خبرداد.

مسلم محمدیاران در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بخشی از وجوه اختلاس شده در پرونده آلومینای جاجرم به بیت المال برگشته است و بخش دیگری نیز به زودی به بیت المال بازمی گردد.

وی با اشاره به بازگشت ۲۲۰ میلیارد ریال از این مبالغ، اظهار کرد: از این میزان ۹۰ میلیاردریال تاکنون به حساب بیت المال باز گشته و مبلغ ۱۳۰ میلیارد ریال دیگر نیز به زوی از طریق فروش سهام تامین خواهد شد.

محمدیاران در ادامه از آماده شدن این پرونده برای ارسال به دادگاه خبرداد و گفت: پرونده این شرکت آماده صدور کیفرخواست است که به زودی به دادگاه ارسال و متخلفان برابر قانون مجازات خواهند شد.

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد متهمان این پرونده را ۱۶ نفر عنوان کرد و گفت: اختلاس، ارتشاء، حیف ومیل اموال دولتی، مداخله در معاملات دولت، پولشویی و تضییع حقوق بیت المال از جمله اتهامات افراد دستگیر شده است.

وی تصریح کرد: ۱۲ نفر از افراد دستگیر شده با پرداخت وثیقه از زندان آزاد شده و چهار نفر از متهمان با صدورقرار بازداشت موقت، زندانی شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتمع آلومینای جاجرم در خراسان شمالی تنها واحد تولید کننده پودرآلومینا به عنوان مهمترین ماده اولیه تولید شمش آلومینیوم در کشور است که سالانه ۲۵۰ هزار تن از نیاز پودر آلومینای سه شرکت بزرگ آلومینیوم کشور را تامین می کند.

با پیگیری نیروهای اطلاعاتی و دستگاه‌های نظارتی در اواخر سال ۹۳ شماری از مدیران سابق این مجتمع به اتهام اختلاس و تضییع حقوق بیت المال دستگیر و پرونده آنان جهت سیر مراحل قانونی در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان، به جریان افتاد.

کد خبر 3016695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha