۱۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۵

در گفتگو با مهر اعلام شد:

ایران آماده افزایش صادرات میعانات گازی/افزایش ذخیره‌سازی نفت وگاز

ایران آماده افزایش صادرات میعانات گازی/افزایش ذخیره‌سازی نفت وگاز

مدیر عامل شرکت پایانه‌های نفتی با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های افزایش صادرات میعانات گازی در خلیج فارس، گفت: همزمان با راه اندازی فازهای جدید پارس جنوبی، امکان افزایش صادرات میعانات گازی هم فراهم شد.

سید پیروز موسوی در گفتگو با مهر با اشاره به ایجاد زیر ساخت‌های افزایش صادرات میعانات گازی ایران در منطقه خلیج فارس، گفت: همزمان با راه اندازی فازهای جدید پارس جنوبی، امکان افزایش صادرات میعانات گازی هم فراهم شده است.

مدیر عامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اشاره افزایش ظرفیت صادرات میعانات گازی کشور در طول یکسال گذشته با بهره برداری از طرح توسعه فاز ۱۲ و اخیرا فاز ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی، تصریح کرد: از این رو حتی اولین محموله میعانات گازی تولیدی فاز ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی صادر شده است.

این مقام مسئول با اشاره به راه اندازی سه دستگاه گوی شناور و در آینده ای نزدیک بهره برداری از هشت دستگاه مخزن ذخیره سازی جدید در پایانه گازی عسلویه، اظهار داشت: در صورت افزایش تولیدی هیچ گونه محدودیت عملیاتی در پایانه های نفتی کشور در خلیج فارس برای افزایش صادرات میعانات گازی وجود ندارد.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت ذخیره سازی نفت خام در پایانه نفتی خارگ به عنوان بزرگترین پایانه نفتی ایران در خلیج فارس، تبیین کرد: با بهره برداری رسمی از چهار مخزن جدید هر یک با ظرفیت یک میلیون بشکه در مجموع ظرفیت ذخیره سازی نفت کشور در پایانه خارگ به ۲۸ میلیون بشکه افزایش یافته است.

موسوی همچنین از اخذ مجوز ساخت و خرید ۸ فروند شناور جدید نفتی به منظور افزایش پایداری عملیات دریایی صادرات نفت خام کشور در خلیج فار خبر داد و افزود: با مصوبه هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران، برای نخستین بار در کشور سفارش ساخت ۶ شناور جدید نفتی به سازندگان داخلی واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر این دو شناور جدید نفتی هم خرید و وارد ناوگان دریایی صنعت نفت در خلیج فارس خواهد شد.

کد خبر 2936318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha