۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۲۴

سخنگوی جبهه پایداری خراسان رضوی:

شعارهای غیرواقعی بداخلاقی انتخاباتی به همراه می آورد

شعارهای غیرواقعی بداخلاقی انتخاباتی به همراه می آورد

مشهد- سخنگوی جبهه پایداری خراسان رضوی گفت: تطابق نداشتن شعارهای انتخاباتی با واقعیت های جامعه منجر به ناامیدی و ‌ بداخلاقی های انتخاباتی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجید فاطمی ارفع ظهر چهارشنبه در نشست خبری اصول گرایان در مشهد كه به میزبانی حزب مؤتلفه اسلامی برگزارشد، اظهاركرد: شعارهای غیرواقعی بداخلاقی انتخاباتی می آورد.

وی تطابق نداشتن شعارهای  انتخاباتی با واقعیت های جامعه را باعث ناامیدی،‌ بداخلاقی های انتخاباتی دانست و ادامه داد: كاندیداهای درراستای بیان برنامه های خود باید از سیاه نمایی فضای جامعه و كوچك نشان دادن دستاوردها خودداری كنند.

فاطمی با تأكید بر اینكه نباید عده‌ای به واسطه مطبوعات و یا طرفداری و تخریب نامزد، فضا‌ را آلوده کنند گفت: اخلاق روح حاکم بر نظام اسلامی است و پیشرفت و تداوم نظام وابسته به رعایت اخلاق است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره انتخابات گفت: باید فضای انتخابات سالم باشد و کسانی که به ارزش‌های نظام ارج می‌نهند باید در جای جای کشور مراقب باشند تا کارشکنی نسبت به دیگران، بدگویی‌کردن نسبت به اشخاص و کار‌های ممنوع، ضد‌ارزش و خلاف حق صورت نگیرد.

فاطمی ارفع بی قانونی را مصداق بی اخلاقی دانست و گفت: در فتنه ۸۸ شاهد قانون گریزی عده ای بودیم در حالی كه قانون باید به عنوان فصل الخطاب در نظر همه فعالان در عرصه های مختلف جامعه باشد.

وی با بیان اینكه در قانون مجاری اعتراض مشخص شده است ادامه داد: بیش از آنكه شاهد حضور قانونمداری در اخلاق سیاسی باشیم،‌ عمدتا سیاسیون قانون شعاری را در پیش گرفته اند.

فاطمی ارفع به لزوم حفظ حرمت نهادهای قانونی اشاره كرد گفت: تهمت به شورای نگهبان در راستای اهداف استكبارجهانی در تضعیف نظام جمهوری اسلامی است.

وی با تأكید بر اینكه فردی كه به بی قانونی دامن می زند نمی تواند درنهاد قانونگذار كشور به عنوان نماینده مردم حضور داشته باشد،‌ گفت: فضای انتخابات باید زمینه اخلاق و آموزش فضای اخلاقی را گسترش دهد.

فاطمی ارفع با اشاره به اینكه نظام جمهوری اسلامی  برپایه فقاهت بنا شده است،‌ گفت:‌ حضور فقها و علما در فعالیت های سیاسی امری طبیعی در یك نظام اسلامی است.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر رخداد‌های خوبی در جریان‌های سیاسی و اصولگرایان رخ داد که به مقوله فقاهت اتکا دارد.

فاطمی ارفع عملكرد جبهه پایداری در خراسان رضوی را شفاف ارزیابی كرد و گفت: جبهه پایداری همواره بر وحدت اصول گرایان تأكید داشته است.

وی با بیان اینكه دو نماینده از جبهه پایداری در شورای ائتلاف حضور دارد،‌گفت: اعضای این جبهه اصول و تصمیمات شورای ائتلاف را می پذیرند حتی اگر كاندیداهای مدنظر ما در این لیست ائتلاف حضور نداشته باشند.

آگاهی بخشی باعث مشاركت حداكثری در انتخابات می شود

آگاهی بخشی در خصوص اهمیت حتی یك رأی در انتخابات می تواند مشاركت حداكثری را رقم بزند.

وی با بررسی آرایش سیاسی مردم و جامعه می توانیم به اهداف خود درمعرفی كاندیدای اصلح نزدیك شویم.

وی با بیان اینكه پیش از انتخابات آرایش سیاسی جامعه را می توان به چهار دسته تقسیم كرد،‌ گفت:‌ علاوه بر اكثریت مردم كه بنا به تكلیف مداری وارد عرصه انتخابات می شوند،‌عده ای از افراد با توجه به شعارهای انتخاباتی و برای پیگیری اهداف و آروزهای ا جتماعی خود تصمیم به حضوریا عدم حضور در انتخابات می گیرند.

ادامه داد: عده ای از مردم بدون تعارض با نظام نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی كشور بی اعتنا هستند و عده ای دیگر كه در از مشاركت در رخدادهای سیاسی جامعه سرباز می زنند، افراد معارض و مخالف نظام هستند كه همیشه بر تحریم انتخابات تأكید دارند.

وی با بیان اینكه با جلب مشاركت گروه دوم به مشاركت حداكثری در انتخابات دست خواهیم یافت،‌ افزود:‌برای حضور این گروه درانتخابات نیاز به آگاهی بخشی در خصوص اهمیت حتی یك رأی در انتخابات در میان این طبقه خاص داریم.

فاطمی ارفع ادامه داد: باید کاندیدا‌ها و مردم به خوبی واقف باشند که دشمن علاوه بر اینکه همیشه سعی در سنگ اندازی در امور کشور دارد، در آستانه انتخابات فعال‌تر است و بر دشمنی خود می‌افزاید.

 

 

کد خبر 3035388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha