۱۳ بهمن ۱۳۹۲، ۱۰:۳۰

گزارش تصویری - تشریحی/

ساخت مجسمه های برفی در دامنه "آلپ ایران"/ فرصت هایی که آب می شوند

ساخت مجسمه های برفی در دامنه "آلپ ایران"/ فرصت هایی که آب می شوند

ازنا - خبرگزاری مهر: بارش برف های متعدد زمستانی در شهرستان ازنا در دامنه های برف گیر "آلپ ایران" می تواند دستمایه برگزاری جشنواره های ساخت "آدم برفی" و "مجسمه های برفی" در این شهرستان شود، فرصت هایی که در بی توجهی مسئولان آب می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان ازنا که یکی از شهرهای سردسیر و کوهستانی استان لرستان است ظرفیت های فراوانی در زمینه جاذبه های گردشگری در فصل زمستان دارد.شهرستانی که در دامنه "آلپ ایران" قرار گرفته و حتی ارتفاعات این شهرستان در فصل بهار و تابستان نیز میزبان برف است.

بارش برف های متعدد زمستانی در این شهرستان که باعث سفید پوش شدن کوه ها، دشت ها و حتی خیابان های شهر ازنا می شود این فرصت را برای هنرمندان و مردم خوش ذوق ازنایی به وجود می آورد تا هنر را در قالب ساخت "آدم برفی" و "مجسمه های برفی" متجلی کنند.

استقبال مردم از مجسمه های برفی

در همین زمینه هنرمندان و مردم ازنا نیز در پارک شهید بهشتی این شهر مجسمه های برفی زیبایی ساخته اند که توجه شهروندان را به خود جلب کرده و برای دقایقی آن ها را محو تماشای این هنر زیبا می کند.

یکی از این افراد در گفتگو با خبرنگار مهر هدف از ساخت این مجسمه ها را به نمایش گذاشتن هنر در قالب این نعمت الهی عنوان کرد و افزود: با استفاده از این ظرفیت طبیعی می توان آثار زیبایی خلق کرد.

وی با اشاره به استقبال مردم از این مجسمه های برفی یادآور شد: بسیاری از مردم و خانواده ها برای تماشای این مجسمه ها وقت می گذارند و از دیدن آن لذت می برند.

این هنرمند با بیان اینکه می توان با استفاده از این ظرفیت اوقات فراغت شهروندان را غنی کرد اظهار داشت: امیدواریم مسئولین امر در سال های آینده جشنواره مجسمه های برفی را در ازنا برگزار کنند.

فرصت های برفی که آب می شوند

بنابر این گزارش شهرستان ازنا در دامنه رشته کوه های زاگرس و قله های مرتفع اشترانکوه با مناطق گردشگری بکر و منحصر به فرد، دارای استعدادهای فراوان و بالقوه در زمینه جذب گردشگر است که با وجود بهره مندی از ظرفیت های طبیعی فراوان در زمینه گردشگری و موقعیت جغرافیایی مناسب طی سالجاری دارای مدیریت میراث فرهنگی و گردشگری شده است که به نظر می رسد این مدیریت باید برنامه ریزی جدی در این حوزه را در دستور کار قرار دهد.

واقع شدن شهرستان ازنا در دامنه قلل زیبای اشترانکوه که با ارتفاع چهار هزار و 150 متر یکی از مرتفع ترین قله های رشته کوه زاگرس است، می تواند این شهرستان را به یکی از قطب های ورزش های زمستانی در کشور تبدیل کند.

جاذبه های منحصر به فرد این شهرستان در زمینه کوههای پوشیده از برف نه تنها در فصل زمستان که در فصل تابستان نیز ظرفیت جذب گردشگر را دارد به طوریکه تونل برفی شهرستان ازنا یکی از منحصر به فرد ترین جاذبه های طبیعی کشور به شمار می رود.

شهرستانی بی نصیب از گردشگری با داشته هایی کم نظیر

این در حالیست که این شهرستان و جاذبه های آن به دلیل عدم معرفی مناسب و فقدان زیر ساخت های گردشگری توفیق چندانی در زمینه جذب گردشگران نداشته است که در صورت برنامه ریزی متولیان و توجه به ایجاد زیرساختها در این بخش و همچنین برگزاری جشنواره های زمستانی می تواند محرک خوبی برای بازدید گردشگران از این شهرستان باشد.

از طرف دیگر با توجه به کمبود مراکز فرهنگی و تفریحی از جمله سالن های سینما، تئاتر و سالن های ورزشی مجهز در شهرستان ازنا می توان با اندکی ذوق و سلیقه از ظرفیت ها و داشته های موجود استفاده کرد.

برگزاری جشنواره رسمی مجسمه های برفی با اطلاع رسانی مناسب و در نظر گرفتن جوایز برای برندگان پیشنهادی است که انتظار می رود در فرصت های آینده توسط مسئولین امر اجرا شود تا ضمن تزریق روحیه نشاط و شادابی به مردم، زمینه جذب گردشگران از جای جای استان و حتی کشور را فراهم کند.

کد خبر 2226757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha