زنجان - خبرگزاری مهر: استاندار زنجان با بیان اینکه پروژه پتروشیمی استان زنجان یکی از موفقترین پروژه های پتروشیمی در سطح کشور است، گفت: شرکت صنایع پتروشیمی زنجان به عنوان یکی از مهمترین پروژه های استان از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار مهر در زنجان، محمد رئوفی نژاد صبح سه شنبه در دیدار اعضای هیئت مدیره شرکت صنایع پتروشیمی زنجان افزود: با توجه به پیگیریهای اعضای هیئت مدیره و مشارکت خوبی که از طرف مدیران استان صورت گرفته، شاهد اقدامات بسیار خوبی در این پروژه هستیم و در میان پروژه های دور اول سفر رئیس جمهور، پتروشیمی زنجان جزو پروژه های برتر و پیشرو محسوب می شود.

وی با تاکید بر ضرورت تسریع در امر اجرای زیرساختهای شهرک پتروشیمی زنجان، خواستار تشکیل جلسه ای با حضور مدیران ذیربط استان شد و ادامه داد: با توجه به ضرورت استقرار صنایع پائین دستی پتروشیمی در شهرک صنایع پتروشیمی، اجرای کامل زیرساختها موجب تسریع در روند ورود سرمایه گذاران خواهد بود.

رئوفی نژاد در ادامه از آمادگی مدیریت استان جهت انجام هماهنگی با بانکهای ملی و مرکزی و کمیسیون اقتصادی کشور جهت دریافت 90 درصد نیاز ارزی این پروژه خبر داد و گفت: با توجه به پیشرفت 40 درصدی مهندسی پروژه، تمام تلاشمان را برای شتاب بخشیدن به آهنگ پیشرفت پروژه انجام خواهیم داد.

در ادامه این جلسه بهاری مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی زنجان به ارائه گزارش مختصری از روند پیشرفت پروژه پرداخت و گفت: در این مدت با بهره گیری از کلیه امکانات پتروشیمی در جهت پیشرفت پروژه شاهد 40 درصد پیشرفت مهندسی بوده ایم که تاکنون با توجه به نگاه ویژه صنایع پتروشیمی کشور به پتروشیمی زنجان به لحاظ ارزی و ریالی، در دو نوبت در مجموع مبلغ 16.3 میلیون یورو از صنایع پتروشیمی دریافت و جهت خرید کمپرسورها هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی زنجان پروژه پتروشیمی زنجان را پروژه ای فعال و رو به جلو توصیف کرد و گفت: تمام کارهای آماده سازی در سایت صورت گرفته است و در حال نصب تجهیزات مخازن آمونیاک و اوره هستیم.

وی افزود: در حال حاضر تعدادی سفارش داخلی و خارجی دریافت کرده ایم و در حال رایزنی با یک شرکت چینی برای سرمایه گذاری در پروژه هستیم.

بهاری در ادامه تعداد سهامداران شرکت صنایع پتروشیمی زنجان را بیش از 100 هزار نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد بالای 95 درصد سهامداران از استان زنجان و بالای 70 درصد از شهر زنجان هستند که این موضوع موجب دلگرمی بیشتر عوامل اجرایی شده است.