63 ترانه از فیلم‌های واجد شرایط رقابت در اسکار برای دریافت جایزه بهترین ترانه هشتاد و دومین دوره مراسم اهدای جوایز آکادمی هنرهای سینمایی آمریکا معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسکرین دیلی اعلام کرد روز 12 ژانویه کلیپ‌های حاوی ترانه‌های برگزیده بدون ترتیب خاص برای اعضای رای‌دهنده شاخه موسیقی آکادمی اسکار در لس آنجلس به نمایش درمی‌آید و اعضا بر اساس رایی که به هر ترانه می‌دهند، برای انتخاب حداکثر پنج نامزد این رشته تصمیم می‌گیرند.

بر اساس قوانین آکادمی اسکار، اگر هیچکدام از ترانه‌ها نمره 8.25 را کسب نکنند، در رشته بهترین ترانه هیچ نامزدی معرفی نمی‌شود و اگر تنها یک ترانه به این حد نصاب برسد، آن ترانه و نزدیکترین رقیب برای نامزدی اسکار انتخاب خواهند شد. اگر دو تا پنج ترانه به نمره 8.25 یا بیشتر دست یابند، در میان نامزدها قرار می‌گیرند.

از هر فیلم سینمایی تنها دو ترانه می‌تواند در میان نامزدهای نهایی باشد و اگر اعضای رای‌دهنده آکادمی اسکار به حضور بیش از دو ترانه از یک فیلم رای بدهند، دو ترانه‌ای که بیشترین رای را داشته باشند، در میان نامزدها قرار می‌گیرند. انیمیشن "شاهزاده و قورباغه" با چهار ترانه از پرامیدترین فیلم‌های این رشته در اسکار 2010 است.

ترانه‌هایی برای نامزدی در اسکار انتخاب می‌شوند که هم شعر داشته باشند و هم آهنگ و هر دو اختصاصا برای فیلم نوشته شده باشد. ضمن اینکه ترانه‌ها باید در داخل فیلم یا روی عنوان‌بندی پایانی به کار رفته باشند. اسامی نامزدهای نهایی اسکار هشتاد و دوم روز دوم فوریه و مراسم اهدای جوایز هفتم مارس برگزار می‌شود.