نخستین جشنواره فیلم کوتاه ترافیک در سه حوزه مستند، داستانی و پویانمایی برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین جشنواره فیلم کوتاه ترافیک از سوی معاونت ترافیک و معاونت فرهنگی اجتماعی منطقه 11 شهرداری تهران و مدیریت فرهنگی هنری منطقه 11 در سه حوزه داستانی، مستند و پویانمایی برگزار می‌شود.

مهندس کوروش خرد معاون حمل ونقل و ترافیک منطقه 11با اعلام این خبر گفت: استفاده از ظرفیت‌های هنر سینما برای ضبط و ارائه تصاویر درست و دقیق از معضل ترافیک، حمایت از فیلمسازان جوان و تقویت روحیه خلاق جوانان در جهت ارائه راهکارهای مناسب به منظور رفع مشکلات و معضلات شهری از دریچه دوربین از اهداف برپایی این جشنواره است.

 وی ادامه داد: نگاه نافذ فیلمسازان ایرانی، تقویت مستند سازی اجتماعی در حوزه شهری و توجه بیشتر جامعه هنری و سینماگران کشور به تولید اثر با موضوع ترافیک تهران از دیگری سیاستی است که در برگزاری این جشنواره مد نظر است.

خرد با اشاره به مقررات جشنواره گفت: حضور تمام فیلمسازان و علاقمندان دانش آموز و دانشجو در این جشنواره بلامانع  و موضوع فیلم‌ها می‌بایست در ارتباط با ترافیک شهر تهران باشد.

وی افزود: فیلم‌های تولید شده از فروردین 85 به بعد می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند و موضوع فیلم‌ها می‌بایست در ارتباط با ترافیک شهر تهران باشد همچنین حداکثر زمان فیلم‌های داستانی 30 دقیقه و برای فیلم‌های مستند 40 دقیقه است.

تمام آثار می بایست حداکثر تا 30 بهمن‌ماه به دبیرخانه رسیده باشد و به برگزیدگان جوائز نفیسی اهدا خواهد شد.