بوشهر - خبرگزاری مهر: وزیر مسکن و شهرسازی گفت: جهت تسریع در ساخت بیمارستانهای شهرهای بوشهر و برازجان 90 درصد اعتبارات مورد نیاز آنان را این وزارتخانه تامین می کند.

به گزارش خبرنگار مهر در بوشهر، علی نیکزاد پیش از ظهر سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: طبق برآورد صورت گرفته جهت تکمیل بیمارستان 200 تختخوابی در دست ساخت شهر بوشهر 100 میلیارد ریال و بیمارستان 160 تختخوابی شهر برازجان 30 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی اظهار داشت: متوسط تخصیص اعتبار برای این امر در کشور 70 درصد است اما با توجه به اینکه این دو طرح باید در هفته دولت سال آینده افتتاح شوند 90 درصد اعتبارات مورد نیاز این طرحها را تامین می کنیم.

نیکزاد اضافه کرد: هم اکنون پیشرفت فیزیکی بیمارستان 200 تختخوابی شهر بوشهر و 160 تختخوابی شهر برازجان به ترتیب 74 و 46 درصد است.

وزیر مسکن با ابراز خوش بینی از بهبود وضعیت مسکن با اجرای مسکن مهر در استان بوشهر گفت: 700 میلیارد ریال تسهیلات مسکن به استان بوشهر اختصاص یافته است.

نیکزاد از پرداخت مجدد تسهیلات مسکن روستایی در بوشهر خبر داد و اظهار داشت: با احداث هر واحد مسکونی در روستاها 57 میلیون ریال وام مسکن در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه گره‌ها و مشکلات مسکن روستایی و شهری در استان بوشهر باز شده است، گفت: از مجموع سه هزار و 200 سهمیه واحدهای مسکونی در روستاها برای استان بوشهر تاکنون یک هزار و 600 واحد روستایی جذب شده است و سهمیه امسال نیز چهار هزار واحد خواهد بود.

وزیر مسکن گفت: برای مسکن مهر از مجموع 30 شهر استان بوشهر که 25 شهر آن زیر 25 هزار نفر جمعیت دارند در تامین زمین برای آنها مشکلی وجود ندارد اما باتوجه به کمبود زمین در پنج شهر دیگر تلاش خواهیم کرد از طریق واگذاری گروهی و یا در قالب تعاونی این مشکل را نیز رفع کنیم.

وی در خصوص خانه سالمندان بوشهر نیز گفت: با توجه به فرسودگی این خانه زمین رایگان برای ساخت بنای مناسب و منطبق با استاندارهای لازم جهت ایجاد خانه سالمندان جدید اختصاص خواهد یافت.