تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۳

سه جلد از مجموعه "داستانهای جودی دمدمی" نوشته مگان مک دونالد با ترجمه محبوبه نجف‌خانی به چاپ ششم رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، در فهرست تجدید چاپیهای این هفته سه جلد از مجموعه "داستانهای جودی دمدمی" که نشر افق چاپ آنها را برعهده دارد دیده می‌شود.

"جودی آینده را پیشگویی می‌کند"، "جودی دکتر می‌شود" و "جودی دنیا را نجات می‌دهد" عنوان سه کتاب از مجموعه داستانهای مگان مک دونالد است که برای کودکان و نوجوانان نوشته شده و در ادبیات جهان نیز با اقبال خوبی روبه‌رو است و به چاپ ششم رسیدن این سه جلد در ایران نیز حکایت از این دارد که بچه‌های ایرانی نیز جودی و داستانهایش را دوست دارند.

در داستان "جودی آینده را پیشگویی می‌کند" جودی دمدمی یک انگشتر جایزه می برد. هرکس نگین انگشتر را فشار دهد رنگ نگین عوض می شود و انگشتر حالش را نشان می دهد. جودی می‌خواهد به کمک این انگشتر آینده دیگران را پیشگویی کند و جالب این که بعضی از پیشگویی‌هایش درست از آب درمی‌آید.

در "جودی دکتر می‌شود" جودی دمدمی تصمیم گرفته که در آینده دکتر شود از خوش شانسی‌اش معلم علوم از بچه‌ها می خواهد که هر کس درباره بخشی از بدن انسان تحقیق کند. اما دردسر از جایی شروع می شود که جودی تصمیم می گیرد تحقیق خود را با یک عمل شروع کند. او می خواهد شکم قورباغه برادرش را باز کند تا دل و روده اش را ببیند و دوباره آن را بخیه بزند.

در داستان "جودی دنیا را نجات می‌دهد" ما با جودی دختر کلاس سومی روبه رو هستیم که مثل همه ما گه‌گاه اشتباه می کند، شیطنت می کند، خوشحال می شود، عصبانی می شود و قهر می کند. مثل همه ما دوستانی دارد و یک برادر کوچکتر. اما بیش از بقیه نگران است. نگران جنگلهایی که نابود می شوند. نگران سوسکهایی که از بین می روند. نگران مصرف بی رویه مواد. نگران وزغ برادرش استینک. او در اینجا می‌خواهد دنیا را نجات دهد.

شمارگان چاپ ششم هر یک از این کتابها 5هزار نسخه است.