رهبر ارکستر سمفونیک تهران از اجرای سمفونی"صلح و دوستی" از تاریخ 2 تا 15بهمن در اروپا خبر داد.

صهبایی با اعلام این خبر در خصوص کم و کیف اجرای این سمفونی در اروپا به خبرنگار مهرگفت : طبق مذاکره های انجام شده قرار است سمفونی "انقلاب" را که به نام سمفونی "صلح و دوستی" تغییر نام داده است را در چند کشور اروپایی (که هنوز مشخص نشده است) به روی صحنه ببریم .

وی در ادامه به تغییرات ایجاد شده در این سمفونی اشاره کرد و گفت : این سمفونی که سال گذشته به آهنگسازی مجید انتظامی و رهبری ایشان به روی صحنه رفت امسال با کمی تغییرات در رپرتوار و اضافه کردن گروه کر دفتر موسیقی وزارت ارشاد که در مجموع 130 نوازنده به همراه گروه کر هستند اجرا خواهد شد.

صهبایی در پاسخ به این سئوال که علاوه بر اجرای سمفونی "انقلاب" آیا قطعاتی از موسیقی کلاسیک غرب را اجرا می کنند یا نه گفت : نوازنده های ارکستر به من پیشنهاد کردند که قطعاتی از باخ و دیگر آهنگسازان موسیقی کلاسیک را اجرا کنیم و البته خود من هم مایل هستم اما هنوز مذاکره ای انجام نشده و تصمیمی در این مورد گرفته نشده است.

این آهنگساز در پایان به اجرای این سمفونی در جشنواره موسیقی فجر اشاره کرد و گفت : سمفونی "صلح و دوستی" را با همین تغییرات در بیست و پنجمین جشنواره موسیقی فجر نیز اجرا خواهیم کرد.