بندرعباس - خبرگزاری مهر: رئیس اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در سه ماهه پاییز امسال 21 سانحه دریایی در آبهای استان به وقوع پیوست.

به گزارش خبرنگار مهر در بندرعباس، قاسم عسگری نسب ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در این باره گفت: یک لنج صیادی، 10 لنج باری، پنج کشتی تجاری و پنج فروند از سایر شناورها از قبیل قایق موتوری، یدک کش، لنج مسافری و اتوبوس دریایی از جمله شناورهای بودند که در این مدت گرفتار سانحه شدند.

وی گفت: بر اثر این سوانح، 10 لنج باری و یک فروند از سایر شناورها غرق شدند.

رئیس اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان تاکید کرد: بر اثر این سوانح، 254 نفر درگیر حادثه شدند که متاسفانه چهار نفر جان خود را از دست دادند و مابقی نجات یافتند.

وی گفت: هشت مورد از سوانح مربوط به درخواست کمک برای خدمات پزشکی ، شش مورد آبگرفتی، یک مورد نقص فنی، یک مورد آتش سوزی، دو مورد مربوط به سایر سوانح است که عمده آن شرایط نامساعد جوی است.

عسگری نسب خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت سه مورد تصادف در آبهای استان اتفاق افتاد.

وی با اشاره به وجود تجهیزات و امکانات مدرن و پیشرفته امداد و نجات در بخش امداد و نجات دریایی خاطرنشان کرد: با بهره گیری از این امکانات و وجود شش فروند شناور ناجی پیشرفته در آبهای استان، تلاش می کنیم بهترین خدمات را در جهت کاهش آسیبهای ناشی از سوانح دریایی ارائه کنیم و در کوتاه ترین زمان ممکن به نجات آسیب دیدگان بشتابیم.

رئیس اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: همچنین طی ماه گذشته 9 مورد حادثه به وقوع پیوست که بر اثر این سوانح یک نفر به علت حمله قلبی جان خود را از دست داد.