رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني شنبه شب در مراسم گراميداشت سالروز ميلاد دخت گرامي پيامبر ـ ص ـ و پاسداشت مقام زن در حسينيه آيت الله مرعشي نجفي قم با بيان اين كه زن‌ها و مردها هر كدام مي‌توانند جلوه‌گر يكي از صفات الهي باشند حضرت علي ـ ع ـ و فاطمه زهرا ـ س ـ را مظهر جلال و جمال خداوند برشمرد.

به گزارش گروه دين وانديشه خبرگزاري "مهر" به نقل از پايگاه اطلاع رساني رسا ، آيت الله مصباح يزدي در اين مراسم كه به همت هيأت ثارالله قم برگزار شده بود، اظهار داشت: خوشبختانه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي مردم ايران معرفتشان نسبت به خاندان پيامبر ـ ص ـ و شخص حضرت زهرا ـ س ـ بسيار زياد شده است.
وي در خصوص ديدگاه اسلام نسبت به زن افزود: پس از پيروزي انقلاب مقالات و كتاب‌هاي فراواني نوشته شده است و هر كس كه طالب حقيقت باشد با مراجعه به اين آثار درك مي‌كند خداوند متعال بوسيله پيغمبر اكرم ـ ص ـ چه خدمتي به زن كرد و مقام او را تا كجا بالا برده است.
استاد حوزه علميه قم انسان كامل را مظهر اسماء و صفات الهي دانست و تصريح كرد: انسان كامل، انساني است كه همه اسماء و صفات الهي در او ظهور پيدا كند و انسان كامل در اين عالم يا مانند پيغمبر ـ ص ـ و اميرالمؤمنين و ائمه اطهار ـ ع ـ است و يا مثل حضرت مريم ـ س ـ، حضرت فاطمه زهرا ـ س ـ، حضرت زينب ـ س ـ، و حضرت معصومه ـ س ـ و در جهتي كه انسان در راه رسيدن به اسماء و قرب الهي باشد، فرقي بين زن و مرد نيست.
وي تفاوت زن و مرد در اين بين را در ظهور صفات الهي عنوان كرد و توضيح داد: حتي پيغمبران الهي كه انسان‌هاي كامل به شمار مي‌رفتند بعضي صفات الهي بيشتر در آنها نمود پيدا مي‌كرد و حضرت علي ـ ع ـ و فاطمه زهرا ـ س ـ با اين كه تقريباً از لحاظ قرب الهي در يك منزلت بودند ولي تفاوتي بين آنها از لحاظ جنسيت وجود دارد و اين تفاوت در مظهريتشان نسبت به اسماء و صفات الهي تأثير دارد.
رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني ـ ره ـ ادامه داد: صفاتي كه بيشتر در مردها ظهور پيدا مي‌كند صفات جلال الهي است و صفاتي كه در زن‌ها بيشتر نمود پيدا مي‌كند صفات جمال الهي است. خداوند دو دسته از صفات دارد يك دسته صفاتي كه مفاهيم آنها قدرت، عظمت و جبروت است و دسته ديگر دلالت بر جمال دارد مثل نور، رحمان و رحيم و مردها آمادگي بيشتري براي جلب صفات جلاليت خداوند دارند و زن‌ها آمادگي دارند تا صفات جمال الهي در آنها ظهور پيدا كند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود يادآور شد: علي ـ ع ـ مظهر جلال خدا و حضرت زهرا ـ س ـ مظهر جمال خداوند بود و پروردگار در آفرينش آنها بر ما منت گذاشته و ما هم بايد سعي كنيم تا حد امكان خودمان را شبيه آنها كنيم و راه خداشناسي و خداپرستي را از آنها ياد بگيريم.