کرمان - خبرگزاری مهر: رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم ساماندهی و حمایت هدفمند در بخش کشاورزی از بررسی عرضه محصولات کشاورزی در بورس کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر در کرمان، عباس رجایی عصر پنجشنبه در حاشیه سفر اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس به شهرستانهای جنوبی استان کرمان اظهار داشت: شهرستانهای جنوبی استان کرمان یکی از مناطق غنی کشور در بحث محصولات کشاورزی به دلیل اقلیم مناسب منطقه محسوب می شود و نقش مهمی در اقتصاد کشاورزی کشور دارد.

وی افزود: سالانه چهار میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این منطقه کشت می شود که بخصوص در بخش محصولات جالیزی و مرکبات نقش تعیین کننده ای دارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه با اشاره به لزوم حمایت جدی از بخش کشاورزی گفت: ایجاد صنایع تبدیلی، ساماندهی زمان کشت، بازاریابی محصولات، ایجاد بستر مناسب برای صادرات محصولات و کنترل واردات با توجه به زمان کشت محصولات داخلی از مهمترین راههای حمایت از کشاورزان محسوب می شود.

رجایی یکی از مهمترین راههای حمایت از کشاورزان را ساماندهی عرضه و فروش محصولات کشاورزی دانست و گفت: در همین زمینه عرضه محصولات کشاورزی در بروس در دست بررسی است که سازمان توسعه تجارت و بازرگانی در این راستا با جدیت درحال پیگیری است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم بیهنه سازی کشت خاطر نشان کرد: طبق برنامه پنج ساله چهارم می بایست ضایعات محصولات کشاورزی در بخشهای مختلف 50 درصد کاهش یابد که در این زمینه صنایع تبدیلی نقش مهمی را ایفاء می کند اما در این راستا موفقیتی به دست نیامده است، به همین دلیل در برنامه پنج ساله پنجم این امر به صورت قانون در خواهد آمد که در این راستا اجرای سیاستهای حمایتی نیز برای جذب سرمایه بخش خصوصی در توسعه صنایع تبدیلی ضروری است.