صندوق کودکان سازمان ملل متحد اقدامات گروههای سودجو از جمله آمریکایی در ربودن کودکان یتیم به جا مانده از زلزله دلخراش اخیر هائیتی را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعتراض شدید خود را نسبت به بی توجهی مجامع بین المللی درباره ربودن شدن کودکان یتیم زلزله هائیتی بیان و این اقدام را محکوم کرد.

"آن ونه من" مدیر کل اجرایی یونیسف در دیدار خود از مناطق زلزله زده هائیتی خواستار کمک سریعتر به وضع کودکان آسیب دیده و بی سرپرست به جا مانده از زلزله شدید این کشور شد.

وی همچنین با اشاره به دستگیری 10 شهروند آمریکایی در ارتباط با ربودن کودکان یتیم خواستار رسیدگی به پرونده این متهمان شد. این افراد در روز بیست و نهم ژانویه قصد خارج کردن 33 کودک یتیم هائیتی را به طور غیرقانونی از مرزهای این کشور داشتند.

ونه من در عین حال از ادامه وضع موجود و در خطر بودن کودکان بی پناه در شرایط بحرانی کنونی در هائیتی به شدت ابراز نگرانی کرد. در همین حال "ژآن ماکس بلریوه" نخست وزیر هائیتی از تلاش دستگاه قضایی این کشور برای مجازات عوامل کودک ربایی در این کشور خبر داد.

خاطرنشان می شود که 10 میسیونر آمریکایی وابسته به کلیسای باپتیست ایالت آیداهو که هفته گذشته به اتهام دست داشتن در ربودن کودکان بی سرپرست به جا مانده از زلزله در هائیتی دستگیر شده اند، ضمن رد این اتهام مدعی شده اند هدفشان کمک به این کودکان بوده است.