رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به اینکه استراتژی فعالیتهای سازمان دارالقرآن الکریم باید مشخص شود، گفت: ستراتژی فعالیتهای قرآنی سازمان در حال تدوین است که اصلی‌ترین شاخص آن ارتقای کیفی برنامه‌های قرآنی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی قره‌شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در تشریح فعالیتهای سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه قرآن کریم گفت: اولین تشکیلات قرآنی کشور بعد از انقلاب اسلامی که به طور رسمی در یک نهاد آغاز به کار کرد، در سازمان تبلیغات اسلامی و سال 1361 بود.

وی در ادامه افزود: حوزه قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی مبدع بسیاری از فعالیتهای قرآنی کشور است که به تدریج به دارالقرآن الکریم تغییر نام داد و تمام فعالیتهای قرآنی کشور را بر عهده گرفت.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم اظهار کرد: در حال حاضر در هر استان و در هر اداره تبلیغات اسلامی یک مجموعه قرآنی وجود دارد و برنامه‌های مختلفی مانند تربیت معلم قرآن کریم، برنامه‌های پژوهشی قرآنی، اعزام قاریان به خارج از کشور و ... بخشی از فعالیت‌های این مجموعه قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی است که در استان‌ها و در سراسر کشور همه مردم این فعالیت‌ها را به خوبی می‌شناسند.

قره‌شیخلو تصریح کرد: ساماندهی فعالیت‌های قرآنی مردمی از مهمترین فعالیت‌های سازمان دارالقرآن الکریم بوده است و توانسته‌ایم فعالیت‌های قرآنی مردم را ساماندهی، نظارت و حمایت کنیم.

وی در بخشی از سخنانش درباره منشور توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت: یکی از دغدغه‌های اهل قرآن این بوده که مرکز و ستادی مسئولیت فعالیت‌های قرآنی کشور را بر عهده گیرد، بر اساس برنامه چهارم توسعه کشور سازمان دارالقرآن الکریم موظف به تهیه سند جامع راهبردی قرآنی کشور شد که این طرح آماده و تصویب شد، اما در اجرا به دلایلی مسکوت ماند و در نهایت منشور توسعه فرهنگ قرآنی کشور تصویب و ابلاغ شد.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم عنوان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در کنار چند دستگاه دیگر عضو ستاد اصلی منشور توسعه فرهنگ قرآنی کشور است و نگاه ما این است که خلاءهای موجود در فعالیت‌های قرآنی پر شود و ما در اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی کشور همکاری می‌کنیم و نقد و نظرات خود را ارائه می‌دهیم، اگر چه احساس می‌کنیم روند اجرا کند است.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم اظهار کرد: در حال حاضر در کل کشور 450 پست کارشناسی امور قرآنی در دفاتر تبلیغات اسلامی سراسر کشور داریم و بیش از هزار مؤسسه، مرکز و خانه قرآنی روستایی در سراسر کشور داریم و برای این مؤسسات سند چشم‌انداز 20 ساله نوشته‌ایم.

وی گفت: برنامه‌های قرآنی استان‌ها متناسب با ویژگی‌های هر استان تدوین و به آنها ابلاغ خواهد شد، بالای 60 درصد از استقبال‌کنندگان از برنامه‌های آموزشی دارالقرآن الکریم بانوان هستند و بسیاری از مجوزهای موسسات قرآنی هم توسط بانوان اخذ می‌شود.