استان تهران - خبرگزاری مهر: شهردار ورامین اظهار داشت: این شهرداری به منظور بازسازی ونوسازی بافتهای فرسوده شهری، به مالکان وسرمایه گذاران تجمیع ونوسازی املاک واقع در بافت های فرسوده شهری، بسته تشویقی مالی ارائه می کند.

به گزارش خبرنگار مهر در ورامین، رضا کارخانه در نخستین نشست هم اندیشی شهرداری با سرمایه گذاران و انبوه سازان مسکن که پیش از ظهر شنبه در محل سالن اجتماعات شهرداری ورامین برگزار شد، افزود: با هماهنگیهای انجام شده با شرکت عمران و مسکن سازان کشور، کلیه سرمایه گذاران یا مالکان املاک واقع در بافت های فرسوده شهری ورامین می توانند جهت ساخت و ساز و نوسازی بناها و اماکن مسکونی خود از این بسته تشویقی مالی شهرداری برخوردار شوند.

وی در زمینه مناطق قرار گرفته در مجموعه بافتهای فرسوده خاطرنشان کرد: مناطق کارخانه قند (محدوده بیمه تامین اجتماعی)، کهنه گل، کاظم آباد، قسمتی از منطقه هوانیروز، کهریزک، روغنکشی، خیرآباد، شهرک مدرس و صادقعلی (خیابان شهید فکوری) به عنوان بافتهای فرسوده شهر ورامین در نظر گرفته شده اند.

جزئیات و شرایط ارائه بسته تشویقی

شهردار ورامین درباره جزئیات و شرایط ارائه بسته تشویقی مالی بیان داشت: این بسته شامل معرفی مالکان یا سرمایه گذاران به شرکت عمران و مسکن سازان کشور و بانک مسکن جهت دریافت وام یکصد وپنجاه میلیون ریالی بابت هر یک واحد مسکونی تک واحدی یا آپارتمانی با نرخ سود 12 درصد و بازپرداخت 15 ساله بعد از ساخت، برخورداری از معافیت 50 درصدی پرداخت عوارض صدور پروانه و اعطاء یک طبقه تراکم تشویقی توسط شهرداری است.

وی افزود: دریافت این وام و تسهیلات بانکی نیاز به سپرده گذاری نداشته وپرداخت وام بعد از اخذ پروانه از شهرداری ومعرفی به بانک مسکن به نسبت پیشرفت فیزیکی ساختمان بوده و فقط به مالکان و یا سرمایه گذارانی که قصد نوسازی واحد مسکونی فرسوده یا ساخت واحد مسکونی جدید در بافت فرسوده مصوب شهر ورامین را دارند، تعلق می گیرد.

این مدیر شهری ورامین تاکید کرد: مالکان و یا سرمایه گذاران حوزه مسکن که درمحله های واقع در بافت فرسوده دارای ساختمان فرسوده یا نیمه کاره هستند یا تعاونی هایی که واحدهای مسکونی آنها به صورت نیمه کاره بوده و مجوز آنها دارای اعتبار باشد، می توانند از این تسهیلات نیز برخوردار شوند.

وی در زمینه معرفی مشمولان این بسته تشویقی مالی جهت دریافت وام افزود: مالکان و یا سرمایه گذاران باید تصاویر سند مالکیت (با تضمین نزد بانک)، شناسنامه مالک، مجوز ساخت و نقشه 2000/1 جانمایی ملک در محدوده بافت فرسوده را که با هماهنگی شهرداری تهیه کرده اند، ارائه دهند تا توسط شهرداری با معرفی نامه رسمی، جهت برخورداری از این تسهیلات معرفی شوند.

شهردار ورامین با اشاره به مدت زمان و محدودیت ارائه این تسهیلات افزود: سرمایه گذاران ومالکان علاقه مند جهت برخورداری از این تسهیلات وبسته تشویقی مالی باید تقاضانامه های خود را به صورت کتبی و رسمی ارائه کنند.

در پایان این جلسه، سرمایه گذاران و انبوه سازان حوزه مسکن ورامین به بیان دیدگاه ها، نظرات و راهکارهای خود در زمینه ارائه تسهیلات و بسته تشویقی مالی شهرداری و نوسازی بافت های فرسوده شهری ورامین پرداختند.