تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۶

برگزیدگان پنجمین جشنواره‌ ادبی قند پارسی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره‌ ادبی قند پارسی عصر دیروز (سوم اسفند) با حضور نویسندگان و شاعران جوان ایرانی و افغان و جمعی از مسئولان فرهنگی دو کشور در فرهنگسرای خانواده برگزار شد.

در این مراسم برگزیدگان جشنواره قند پارسی به شرح زیر معرفی شدند:

در بخش شعر پایداری زهرا حسین‌زاده، محمدتقی اکبری و محمدصادق عصیان به عنوان برگزیده معرفی شدند و زهرا زاهدی نیز شایسته تقدیر شناخته شد.

 بخش آزاد (شعر کلاسیک) نیز علی جعفری، غلامرضا ابراهیمی و سیدعلیرضا جعفری را به عنوان برگزیدگان اول تا سوم خود معرفی کرد و محمد جعفری را نیز شایسته تقدیر شناخت.

در همین بخش (آزاد) شاخه شعر نو فاطمه روشن، حکیم علی‌پور و امان‌الله میرزایی به عنوان برگزیدگان اول تا سوم معرفی شدند و مرجان اصغری نیز شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش داستان نیز معصومه حسینی، سیدعلی موسوی و حبیب‌الله صادقی به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند و امان پویامک نیز شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش مقاله (ادبیات پایداری) نیز ناصر عارفی به عنوان برگزیده معرفی شد.

 این مراسم با حضور علی دلاوری دبیر کل انجمن هنرمندان شهر تهران، قهرمان سلیمانی رئیس مرکز گسترش زبان و ادبیات فارسی، اسماعیلی رئیس انجمن دوستی ایران و افغانستان، کاظم کهدویی رایزن فرهنگی سابق ایران در کابل و رئیس فعلی دانشکده ادبیات دانشگاه یزد و جمعی از ناشران، نویسندگان، شاعران و پژوهشگران ادبیات افغانستان از جمله حفیظ الله شریعتی، محمدجواد خاوری و محمدکاظم کاظمی برگزار شد.