بوشهر - خبرگزاری مهر: معاونت تشکل‌های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور از تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر اتحادیه ها و اصناف کشور در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در بوشهر، سردار علی متولیان در جمع مدیران سازمان بازرگانی بوشهر افزود: گسترش و نهادینه سازی فرهنگ فریضتین در اصناف کشور از طریق تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر و راه اندازی گروه های تذکر لسانی از اهداف مهم و اصولی معاونت اجرایی مشارکت های مردمی در ستاد احیاء است.

وی اظهار داشت: وظایف شورای فریضتین صنف تحقیق و شناسایی معروف و منکرات خاص ،جمع آوری مسائل شرعی صنف، انجام امور تبلیغی برای ترویج و احیاء فریضتین و شناسایی معتمدین واجد شرایط مذکور برای تشکیل تیم های تذکر لسانی است.

معاون تشکل‌ های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان این نکته که امر به معروف و نهی از منکر از باب رحمت رحیمیه خداوند متعال است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر راه انبیاء و روش صالحان است و فریضه بزرگی است که فرایض دیگر به وسیله آن برپا می شود.

متولیان بر احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و آن را از فرایض مهم همچون دیگر فرایض برشمرد که احیاء آن تعالی اخلاق و رشد معنوی جامعه را در پی خواهد داشت.

رئیس سازمان بازرگانی استان بوشهر با اشاره بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه قرآن و روایات گفت: امر به معروف و نهی از منکر دو تکلیف بزرگی هستند که مانند نماز، روزه، حج و جهاد واجب الهی و دینی ‌اند.

سید حسین حسینی محمدی افزود: امر به معروف و نهی از منکر نه دخالت در زندگی افراد، بلکه تعهد نسبت به سلامت اجتماع و ترویج پاکی و تقویت نظارت همگانی است.

وی به ضرورت ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بین گروه ‌های صنفی و هیئت ‌ها اشاره کرد و گفت : یکی از بزرگترین اهداف انقلاب اسلامی گسترش معروفات در جامعه و زدودن منکرات از آن بوده است.