معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه هشت از تجهیز خطوط اتوبوسهای بلیتی به دستگاه کارت خوان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خردمند با اعلام این مطلب گفت: در منطقه هشت، 14 خط اتوبوسرانی فعال است که 6 خط آن در اختیار بخش خصوصی قرار دارد و 8 خط دیگر بلیتی هستند که همه ایستگاههای این خطوط به دستگاه کارت خوان الکترونیک مجهز شده اند.

معاون حمل و نقل ترافیک منطقه 8 افزود: طرح هوشمند کردن بلیتهای الکترونیکی طرحی هدفمند است که اجرای آن برای اتوبوسهایی که در شهر تردد دارند ضروری است، چرا که این طرح علاوه براینکه سرعت اتوبوسها را افزایش و هزینه ها را کاهش می دهد، باعث رفاه شهروندانی است که با وسایل نقلیه در شهر رفت و آمد می کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح اتوبوسهای پر سرعت خط 3 گفت: مدیریت اتوبوسهای پرسرعت برعهده اداره مهندسی و ایمنی ترافیک شهردای تهران است و مسلما این طرح با جدیت پیگیری می شود.

خردمند در خصوص اتوبوسهای برقی خیابان دماوند تصریح کرد: هم اکنون 14 اتوبوس برقی در خط یک تردد دارند که فقط در ایستگاه 3 تهرانپارس، سی متری نارمک و میدان امام حسین (ع) توقف می کنند و به همین دلیل تداخل چندانی با اتوبوسهای پرسرعت ندارند.

وی افزود: طبق بررسیهای انجام شده خطوط اتوبوسرانی منطقه 8 نیاز شهروندان منطقه را تامین می کند و تمام مسیر حرکت اتوبوسهای معمولی طوری طراحی شده است که به خطوط اتوبوسهای پرسرعت و ایستگاههای مترو منتهی می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 8 گفت: در حال حاضر 114 ایستگاه اتوبوس معمولی و پرسرعت در منطقه وجود دارد که بیش از 80 ایستگاه به سر پناه مجهز هستند علاوه براین ایستگاهها نیز از نظر خدمات رفاهی و ایمنی وضعیت خوبی دارند و طرح احداث سرپناه برای بقیه ایستگاهها در برنامه قرار دارد.