تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۳

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دعوت رسمی عبدالرئوف الباسطی وزیر فرهنگ و حفظ میراث تونس به منظور شرکت در مراسم اختتامبه رویداد "قیروان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2009" در راس هیئتی عازم تونس شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پرویز کرمی با اعلام این مطلب افزود: مراسم اختتامیه انتخاب "قیروان پایتخت فرهنگی جهان  اسلام در سال 2009" فردا پنجشنبه 25 فوریه  2010 (6 اسفند ماه 88) همزمان با ولادت حضرت ختمی  مرتبت با حضور "زین العابدین بن علی" رئیس جمهوری تونس و وزیران فرهنگ کشورهای اسلامی برگزار می‌شود.

مشاور وزیر و مدیرکل امور بین‌الملل وزارت ارشاد گفت: حسینی ضمن حضور در مراسم اختتامیه و شرکت در برنامه‌های جانبی قرار است با الباسطی همتای تونسی خود و نیز سایر وزیران  فرهنگ شرکت کننده در اجلاس و شخصیتهای فرهنگی حاضر در مراسم دیدار و گفتگو کند. 

کرمی با بیان اینکه سازمان آموزش، علوم و فرهنگ اسلامی (آیسسکو) هر سال سه شهر را به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی می‌کند افزود: شهرهای معرفی شده باید برنامه‌هایی را به منظور معرفی ابعاد مختلف کشورهای اسلامی همچون تاریخ، تمدن و فرهنگ اسلام و مسلمانان ارائه کنند.

مدیرکل امور بین‌الملل وزارت ارشاد درباره سابقه انتخاب پایتختهای فرهنگی جهان اسلام گفت: در پنجمین اجلاس وزیران فرهنگ کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی و آیسسکو که در سال 86 در لیبی برگزار شد به پیشنهاد ایران برای بزرگداشت و پاسداشت شهر قدس در این اجلاس مصوب شد قدس شریف همه ساله به ‌عنوان پایتخت دائمی فرهنگی جهان اسلام در کنار دو شهر دیگر از طرف سازمان کنفرانس اسلامی معرفی شود.

جواد شمقدری معاون امور سینمایی و سمعی بصری وزارت ارشاد  و سفیر کشورمان در تونس، حسینی را در این اجلاس همراهی می‌کنند.