بوشهر - خبرگزاری مهر: مسئول کانونهای مساجد استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 250 میلیون تومان جهت خرید تجهیزات و وسایل مورد نیاز کانونهای مساجد استان بوشهر هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر در برازجان، حجت الاسلام صمصام شیروانی ظهر دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتستان افزود: اعتبار کل اختصاص یافته به تجهیز این کانونها 400 میلیون تومان است که مابقی اعتبارات بر اساس اولویت بندی بعد از خریداری وسایل مورد نیاز کانون های در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: در حال حاضر 201 کانون فرهنگی در مساجد استان فعال است که پیش بینی می شود این شمار تا پایان امسال به 247 کانون افزایش یابد.

مسئول کانون های مساجد استان بوشهر با بیان این که 62 کانون فرهنگی مساجد در شهرستان دشتستان فعال است، گفت: برخی از کانون های مساجد این شهرستان تجهیز شده است که سعی خواهیم کرد دیگر کانون مساجد این شهرستان نیز به وسایل مورد نیاز تجهیز کنیم.

امام جمعه شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان نیز گفت: شورای فرهنگ عمومی توجه ویژه ای به وضعیت مساجد داشته و دارد که نتیجه آن گسترش فعالیت های مذهبی مساجد در این شهرستان است.

حجت الاسلام حسن مصلح خواستار برنامه ریزی لازم مسئولان مرتبط در احداث و یا واگذاری زمین برای ساخت مسجد در محله های فاقد مسجد و شهرک های جدید التاسیس از سوی تعاونی های مسکن در سطح شهر برازجان شد.