تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۹

نمایشگاه‌های نقاشی و عکاسی در نگارخانه‌های هنر نو، دی، راه ابریشم، گنجینه و بومرنگ در هفته جاری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، 25 اثر عکاسی و طراحی در نگارخانه هنر نو به نمایش گذاشته شده است. در این نمایشگاه‌ که جمعه 27 فروردین‌ آغاز به کار کرد 84 عکس از 14 عکاس و 41 طرح از پنج  طراح در دو نمایشگاه مستقل و همزمان در تالارهای ملک، الهه و پاسارگاد به معرض دید عموم گذاشته شد.

در تالار ملک همین نگارخانه 21 طرح از مجتبی شعبانی روی دیوار رفت و در کنار آثار او نیز طراحی‌های سحر کریمی، رعنا جعفری، رویا حاتم بیگی و نسرین عیوضیان نمایش داده شد. این هنرمندان هر یک پنج اثر در نمایشگاه دارند. آثار عرضه‌شده در این بخش عموما فیگوراتیو بوده که بین 150 تا 950 هزارتومان قیمت‌گذاری شده‌اند.

محمدرضا ماندنی، غزال حیدری، غزال حمیدی، سیاوش خیرخواه، امین دوایی، فائزه رنجبر، شهرزاد زرع‌دوست، بهناز شیخان، طناز شیرازی، آرتا ضامنی، آذین غیاثی، مهدی منصوری، حامدمهرآوران و علی واعظی هم هر یک با 6 عکس آثار خود در تالارهای الهه و پاسارگاد به تماشا گذاشته‌اند که بین 120 تا 600 هزار تومان قیمت‌گذاری شده‌ است.

این نمایشگاه‌ تا هفتم اردیبهشت‌ از ساعت 11 تا 21 در خانه هنر واقع در خیابان شریعتی، تقاطع اتوبان صدر، شماره 1716 دایر است.

همچنین نمایشگاه نقاشی‌های طاهره افضلی، معصومه خدابخشی و معصومه مهتدی نیز از جمعه 27 فروردین در نگارخانه دی برپا شد.این نمایشگاه تا دوم اردیبهشت به نشانی نیاوران، ابتدای پاسداران، تنگستان چهارم، ناز یک، بن بست ترانه، پلاک 3 ادامه دارد.

عکس‌های رامیار منوچهرزاده و علی ناجیان با عنوان "ما در جامعه‌ای دو گانه زندگی می‌کنیم" در نگارخانه راه ابریشم از جمعه 27 فروردین به نمایش درآمد. علاقه‌مندان برای دیدن این آثار می‌توانند تا هفتم اردیبهشت به نشانی خیابان شهید لواسانی (فرمانیه)، مجاور فروشگاه شهروند، پلاک 103 مراجعه کنند.

از روز جمعه 27 فروردین اولین نمایشگاه انفرادی عکس کمند رضوی در نگارخانه گنجینه افتتاح شد. در این نمایشگاه 11عکس در ابعاد 110×57 و 6 عکس در ابعاد 50×75 با موضوع طبیعت به نمایش در آمده است. 

کمند رضوی متولد 1361 فارغ التحصیل عکاسی از دانشگاه آزاد هنر و معماری در سال 1384 است. وی در یک نمایشگاه گروهی در مادرید در سال 2001 نیز شرکت داشته است.این نمایشگاه تا ششم اردیبهشت در نگارخانه گنجینه واقع در خیابان بهشتی، خیابان صابونچی، خیابان هویزه، پلاک 172، طبقه 6، واحد 11 ادامه دارد.

24 اثر فوتواینستالیشن شامل دو نمایشگاه انفرادی از شیوا انصاری‌فرد و پدارم بالداری در تالارهای شماره یک و دو نگارخانه بومرنگ از جمعه 27 فروردین به معرض دید عموم گذاشته شد که تا تاریخ 6 اردیبهشت به نشانی خیابان وزرا، کوچه دهم، پلاک 15 درحال برگزاری است.