سازمان تامين اجتماعي از لحاظ ساختار مالي و اداري كاملا مستقل از وزارت رفاه و تامين اجتماعي فعاليت خواهد كرد .

مدير عامل سازمان تامين اجتماعي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري مهر با بيان اين مطلب افزود : سازمان تامين اجتماعي يك سازمان كاملا مستقل است و همانند گذشته داراي شوراي عالي بيمه  و با محوريت كارفرمايان ، بيمه شدگان و دولت  فعاليت خواهد كرد .

دكتر غلامرضا سليماني در ادامه افزود : وزارت رفاه و تامين اجتماعي به عنوان يك كمك موثر براي سازمان تامين اجتماعي محسوب مي شود و در واقع براي حفظ و صيانت صندوق تامين اجتماعي وارد عمل شده است

وي گفت : درصد بسياري از مشكلاتي كه سازمان تامين اجتماعي در طي چند سال گذشته با آن مواجه بوده است ، به نظر مي رسد  از طريق وزارت رفاه و تامين اجتماعي قابل حل باشد و سازمان با توانايي بيشتري به بيمه شدگان خدمات ارائه كند .

وي تصريح كرد : وزير رفاه و تامين اجتماعي مي تواند در دولت بسياري از مشكلاتي كه سازمان در حال حاضر  با آن مواجه است و مواردي كه پرداختن به آن ضروري است را مطرح كند و به اين طريق كمك موثري براي سازمان تامين اجتماعي در اجرا كردن برنامه هاي خود باشد .

مدير عامل سازمان تامين اجتماعي خاطر نشان كرد : سازمان تامين اجتماعي طبيعتا بايد در چارچوب قوانيني كه براي آن تصويب شده حركت نمايد اما مهمترين برنامه سازمان تامين اجتماعي افزايش درصد رضايتمندي مردم  از خدمات سازمان است و  سعي داريم تا حد ممكن درصد رضايت مندي  بيمه شدگان را افزايش دهيم .