تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۴

بوشهر - خبرگزاری مهر: معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر گفت: از ابتدای فصل صید ماهی مرکب در آبهای ساحلی استان بوشهر صیادان بوشهر تا کنون 500 تن از این نوع آبزی صید کرده اند.

حسن تنگستانی در گفتگو با خبرنگار مهر در بوشهر افزود: در فصل صید امسال یک هزار و 400صیاد در قالب 202 شناور و با استفاده از 115هزار و 350 گرگور به صید این ماهی با ارزش شیلاتی پرداخته اند.

وی با بیان اینکه ماهی مرکب به دلیل حرام گوشت بودن مصرف داخلی ندارد، اظهار داشت: تمامی صید صیادان بوشهری جهت صادارت به هشت شرکت وی‍ژه فرآوری و صادرات این آبزی انتقال یافته و پس از بسته بندی به کشورهای ژاپن، چین و اتحادیه اروپا صادر می‌ شود.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر با بیان این 40 درصد ماهی مرکب صید شده در استان بوشهر صید می شود، گفت: زیستگاه اصلی این آبزی آبهای ساحلی استان بوشهر بوده و زمان صید آن نیز از اول اسفند آغاز شده و تا اردیبهشت ماه ادامه دارد.

تنگستانی افزود: صیادان استان بوشهر برای این صید آبزی از 115 هزار گرگور (یک نوع ابراز صید قفسی شکل) ماهی مرکب استفاده کرده اند.

خسّاک ( khassak ) نام محلی این آبزی در استان بوشهر است که در هنگام دفاع از خود ماده ای سیاه رنگ از خود ترشح و پخش می کند.