پنج دستگاه پل هوایی عابر پیاده با هدف ایمن بخشی به تردد شهروندان و کاهش خطر تصادف عابران با خودروهای عبوری با هزینه ای بالغ بر هفت میلیارد ریال در شمال تهران نصب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد میرزابیکی معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه با اعلام این مطلب گفت: در سال گذشته طبق بررسی نقاط حادثه خیز و با اولویت معابر پرتردد پنج دستگاه پل هوایی عابر پیاده در تقاطع ها و بزرگراههای منطقه نصب شده که می توان به نصب حدود 200 متر پل هوایی عابر پیاده در بلوار دانشجو مقابل موسسه خرد، بزرگراه امام علی(ع)- گلچین، بزرگراه شهید چمران، خیابان غیائی، بزرگراه ارتش، شهرک یاس، نصب پل مکانیزه در میدان تجریش و تعریض دو دستگاه پل هوایی در بزرگراه بابایی اشاره کرد.

وی افزود: با اقدامات اجرا شده منطقه یک دارای 41 دستگاه پل هوایی و 237 دستگاه پل همسطح عابر پیاده است.

میرزابیکی با اشاره به اهمیت نصب پل عابر پیاده مکانیزه در خیابان شهرداری تصریح کرد: این محدوده یکی از پرترافیک ترین شبکه معابر منطقه است که به دلیل عدم تفکیک حرکت پیاده از سواره و حجم بالای عبور عرضی عابر پیاده از سطح خیابان و نیز تداخل حرکتی به علت سوار و پیاده کردن مسافر در ورودی میدان اجرای پل به صورت مکانیزه مورد بررسی و اجرا قرار گرفت.

وی افزود: ترمیم و نگهداری پل های عابر پیاده از دیگر فعالیت های معاونت حمل و نقل و ترافیک است که در سال گذشته 12 میلیارد ریال به این امر اختصاص یافته است.

به گفته وی، رنگ آمیزی 40 دستگاه پل هوایی عابر پیاده، ترمیم، تامین روشنایی و اجرای سه هزار و 81 متر مربع کفپوش بر روی  عرشه پلهای هوایی از اقدامات اجرا شده در سال88 بوده است.

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه یک افزود: پل هوایی عابر پیاده میدان شهید اندرزگو- صالحی نیز در حال احداث است.