تهیه‌کننده برنامه "به خانه برمی‌گردیم" از اضافه شدن آیتم‌های جدید همچون تصاویر سه بعدی خبر داد و اعلام کرد عوامل این برنامه سعی می‌کنند رنگ و لعاب و محتوای برنامه روز به روز برای مخاطبان بهتر شود.

مسعود یمینی در پاسخ به این سئوال که لازمه جذب مخاطب در برنامه‌های روتین ایجاد تغییرات و اضافه شدن آیتم‌های متنوع است و برنامه "به خانه برمی‌گردیم" هم به تهیه‌کنندگی شما در سال 89 تغییرات زیادی کرد چه اهدافی را در این برنامه دنبال می‌کنید به خبرنگار مهر گفت: برنامه "به خانه برمی‌گردیم" نخستین بار17 آذرماه سال 78 روی آنتن رفت. باید پذیرفت در آن زمان انتظار مردم به گستردگی الان نبود، ولی در حال حاضر این طور نیست و توقع مردم فرق کرده است.

وی در ادامه افزود: تغییر در برنامه‌های روتین تلویزیون لازم است چرا که در این صورت برنامه‌ درجا می‌زند. برخی برنامه‌ها تقلید خیلی بدی از برنامه‌های خارجی هستند. در حالی که ما فرهنگی اصیل داریم و برنامه‌ها می‌توانند بومی باشند.

این تهیه‌کننده خاطرنشان ساخت: متاسفانه برخی مواقع شاهد هستیم برنامه‌ها شکل هم هستند. هدف از تهیه برنامه "به خانه بر می‌گردیم" در ابتدا مقابله با ماهواره بود، به همین دلیل قرار شد برنامه‌ای شیک برای شبکه تهران تهیه شود. یک برنامه‌ساز باید مخاطب خودش را بشناسد و بر اساس روانشناسی و جامعه‌شناسی مخاطب برنامه روتین را روز به روز متنوع‌تر کند.

وی ادامه داد: به هر حال در آن زمان رقبا کمتر بودند، اما الان شرایط سخت‌تر شده است. در واقع برنامه‌های روتین مثل یک قطار در حال حرکت است که باید این قطار را مرتب در حین حرکت تعمیر کنیم.

یمینی درباره واکنش مخاطبان بعد از اعمال تغییرات در برنامه‌ "به خانه برمی‌گردیم" گفت: برخی واکنش‌ها را پیش‌بینی می‌کردیم. برای این برنامه اتاق فکر داریم و بعد از جمع‌بندی نظرات آیتم‌های مختلف را اضافه می‌کنیم. مثلاً برخی مخاطبان نمایش آقا و خانم تهرانی را پسندیده بودند و بعضی نظر مخالف داشتند و علاقمند بودند به جای آموزشی هنری باشد. در حالی که این نمایش ضمن سرگرم‌کنندگی برای مخاطبان بار آموزشی هم داشت و موضوعات مختلفی را دستمایه قرار می‌داد.

این تهیه‌کننده خاطرنشان ساخت: بعد از دریافت نظرات مختلف تصمیم گرفتیم این آیتم‌ را به گونه‌ای تغییر دهیم که نظر مخالفان این آیتم را مثبت کنیم، به همین دلیل از امیر زنده‌دلان که ایفاگر نقش آقای تهرانی و هنرمند است، خواستیم در کنار اجرای این بخش نقاشی سفال را آموزش دهد. بعد از این تغییر بسیاری از مخاطبان از طریق ایمیل و ... پیام دادند و رضایت خود را از این بخش اعلام کردند. در مجموع یک برنامه‌ساز باید مخاطبان را به خوبی بشناسد.

وی درباره اینکه اما بیشتر مواقع روانشناسی مخاطب در برنامه‌های تلویزیون نادیده گرفته می‌شود، توضیح داد: در این مواقع باید به دنبال حلقه گمشده باشیم. نباید به هر کس اجازه ساخت برنامه داده شودو برنامه سازان باید در کنار تحصیلات آکادمیک  تجربه هم  داشته باشند.

یمینی درباره اضافه شدن آیتم‌های جدید به برنامه "به خانه برمی‌گردیم" گفت: قرار است آیتم‌های مختلفی با موضوع خانواده در شهرستانهای استان تهران مثل کرج و ... ساخته و پخش شود. ساخت تصاویر سه بعدی و ... از دیگر آیتم‌های جدید است. سعی می‌کنیم رنگ و لعاب  و محتوای برنامه "به خانه برمی‌گردیم" روز به روز برای مخاطبان بهتر شود.