كت استيونس( يوسف اسلام) خواننده انگليسي كه به اسلام روي آورده است، به زودي به دعوت مركز موسيقي حوزه هنري به ايران مي آيد.

" رضا مهدوي" رئيس مركز موسيقي حوزه هنري ضمن اعلام اين خبر افزود: چهار ساعت سي دي و كتاب اشعار اين خواننده معروف پاپ دهه 70 ميلادي به زبان اصلي هفته آينده مناشر مي شود.
وي افزود: يكي از وظايف ما پرداختن به موسيقي ديگر ملل است كه با برنامه، اهداف و سياست گذاري هاي ما همسو باشد. اين مجموعه   به عنوان آثار اولين هنرمند مسلمان جهان كه در عرصه موسيقي شهرت جهاني دارد، انتخاب شده است و ما اميدواريم كه براي نسل جوان به عنوان يك الگوي مناسب از موسيقي مغرب زمين معرفي شود.
" مهدوي" ادامه داد: ما از انتشار كتاب و سي دي هاي يوسف اسلام چندين هدف را دنبال كرديم از جمله ايجاد زمينه معرفي و شناخت هنرهاي پنهان در دل ديگر جوامع، ايجاد بستر مناسب براي ارتقاي سطح كيفي موسيقي پاپ وطني، گام برداشتن در راه اعتلاي هنر ديني و داشتن چشم انداز و دورنماي آينده موسيقايي با توجه به وسعت رسانه هاي جهاني.


" مهدوي " در مورد سفر اين خواننده به ايران گفت: در حال حاضر مشغول رايزني براي آمدن وي در ايام دهه فجر هستيم.
در پشت جلد كتاب " يوسف اسلام" آمده است: يوسف اسلام هنرمند مسلماني كه سال هاي پيش با نام جهان آشناي " كت استيونس" شناخته مي شد، نزديك سي سال است كه ثروت ، عمر و عقيده خود را در آئين و ديني نهاده كه زندگي او را نجات بخشيده است. اين هنرمند بريتانيايي  كه از پدر و مادري يوناني -  سوئدي زاده شده، اگرچه سالهاست ديگر فعاليت موسيقي را كنار گذاشته و به آموزش كودكان مسلمان و كمك هاي امداد گرانه و انسان دوستانه پرداخته، با اين حال هنوز هم جهان هنر و جهان اسلام او را عزيز و محترم مي دارند و به صدق سخنانش باور دارند.
 صداي او را كه تا ديروز تا پيش از پذيرفتن اسلام، انعكاس دهنده اميدها و نااميدي ها و تيرگي و روشني هاي انسان سرگشته جهان غرب بود، پس از تشرف به آئين محمد(ص) صداي انسان آينده شده است.انساني كه الگوي عالي خودرا يافته و راه نجات از گرداب بي اعتقادي و بي خدايي را در معنويت مي بيند.