بوشهر - خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با توجه به قدمتی که نسبت به بسیاری از دانشگاه‌ها دارد آنچنان پیشرفتی نداشته است.

به گزارش خبرنگار مهر در بوشهر، غلامرضا حیدری بعد از ظهر یکشنبه در نشست با معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه امیدواریم با تمهیداتی که وزیر بهداشت و معاونین وی انجام می ‌دهند شاهد ارتقای این دانشگاه باشیم، اظهار داشت: ‌اگر تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه راه اندازی شود، کیفیت خدمات افزایش پیدا کرده و از اعزام بسیاری از بیماران به استان فارس برای درمان جلوگیری خواهد شد.

وی اظهار داشت: هم ‌اکنون 296 دانشجو در دوره ‌های کاردانی، 592 نفر در دوره کارشناسی و 267 نفر دانشجوی دکتری حرفه ‌ای مشغول به تحصیل هستند که سهم دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نسبت به کل دانشجویان کشور 2.5 درصد دوره کاردانی، 2.3درصد دوره کارشناسی و 0.8 درصد دکتری حرفه ‌ای است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه هم اکنون 1180 در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر دانشجو هستند، گفت: دانشگاه 112 عضو هیئت علمی دارد که از این تعداد سه نفر دانشیار، 58 نفر استادیار و 51 نفر مربی هستند.

معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: بنا داریم در سال جدید که سال همت مضاعف و کار مضاعف نامیده شده از زحماتی که در دانشگاه‌ های علوم پزشکی کشیده می ‌شود قدردانی کنیم و به همین منظور تیمهایی از خود دانشگاه‌ های علوم پزشکی تشکیل داده ‌ایم که در بازدیدهایی که از دانشگاهها به عمل می ‌آورند نوع فعالیت ‌ها را ارزیابی ‌کنند و از تجربیات و اطلاعاتی که به دست می ‌آورند، استفاده ‌شود.

فرحناز ترکستانی اهداف این معاونت را در چهار محور اصلی توسعه قرآنی، مشاوره‌هایی با رویکرد مذهبی، فعالیت ‌های فرهنگی و ورزش و تربیت‌ بدنی عنوان کرد و اظهار داشت: سعی خواهیم کرد در این چهار محور برنامه‌ های خوب و جامعی به دانشجویان ارائه دهیم.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: هم اکنون 66.5 درصد از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر دختر و بقیه پسر هستند.

عبدالمجید تمجیدی  با بیان این که صد درصد دانشجویان این دانشگاه پوشش خوابگاهی دارند، افزود: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر شش واحد خوابگاهی دارد که 730 نفر از دانشجویان در این خوابگاهها مستقر هستند.

وی اظهار داشت: چهار کانون دانشجویی به نام‌های هلال احمر، آزاداندیشی، فیلم و قرآن و عترت و یک تشکل دانشجویی به نام بسیج دانشجوییی در دانشگاه فعالیت دارند و دو سایت مشاوره در دانشگاه و سایت پردیس نیز فعالند.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: پنج نشریه دانشجویی به نامهای اندیشه‌ نو، حرف دل، پیام، چشم به راه و کنجینه سعادت منتشر می ‌شود.

تمجیدی با بیان این که در سفر سوم ریاست جمهوری به استان احداث یک خوابگاه 450 نفری دخترانه و یک خوابگاه 300 نفری پسرانه در پردیس دانشگاه پیشنهاد خواهیم کرد، گفت: درخواست ما از معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این است که اعتبارات لازم برای تعمیر خوابگاه میلاد و خوابگاه ساحل و همچنین اعتبار برای خوابگاه استیجاری برای 130 نفر از دانشجویان اختصاص دهند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه نیز با اشاره به رشد 30 درصدی اعتبارات در بخش تعمیرات و ساختمانی دانشگاه گفت: به خاطر قدمت خوابگاه‌ها و افزایش دانشجویان در سال 89 این مقدار بودجه کفاف بازسازی خوابگاهها را نمی‌دهد و ما فقط برای تعمیرات اساسی خوابگاه میلاد حدود 300 میلیون تومان نیاز داریم.

حیدر عزیزنژاد افزود: ما در حال نقل و انتقال در حوزه دانشجویی و آموزشی دانشگاه به سایت پردیس و همچنین در حوزه درمان به بیمارستانهای در حال احداث هستیم.